טורים נשיים

ניסיון בגן עדן – איך תתחילי מבראשית?

לעולם הטבע שנברא בידיו הרחומות של אדון הכל, יש סיבה טובה מאוד והיא קשורה אליך. מהי?

  • ל' תשרי התשע"ז
אא

היקום קורץ לך עין ומציע לך שפע אתגרים, בחירות ולבטים. כיצד תתמרני בין כולם?

והנה טוב מאוד. כי מפני מעלת האדם הוסיף בשבח היצירה בו כי הוא טוב מאד (הרמב"ן)

את נכנסת מוקסמת לגן שנטע האלוקים עבורך. עיניך מביטות בהתפעמות על יופי הבריאה שמקיפה אותך ואינן יודעות שובעה. עצים נחמדים למראה במגוון סוגים, צבעים וגבהים. מי הנהרות הזורמים לידך משמיעים קול פכפוך מרגיע. ציוץ הציפורים החולפות במעופם מוסיפים לנוף הבראשיתי שמתגלה אליך.  כל הצמחים והברואים מקבלים את פניך בהערצה כאומרים רק לך חיכינו, אנחנו פה עבורך. גם הפירות קוראים לך מבין ענפי העצים. את נוגסת באחד מהם. אכן טוב למאכל, טעם גן עדן. ידיך בוחרות מאליהן פרי אחר ועוד פרי מסוג שונה, חגיגה לעיניים ותענוג לחיך. לפתע את נתקלת בעץ שציווה אותך ה' שלא לאכול ממנו. פתאום הרצון לטעום את האסור ממלא את כל ליבך. הוא מנסה לפתות אותך להיענות לתאווה הזו. וכולך, הקרויה בחירת הבריאה, רק רוצה כוחות לעמוד אל מול הניסיון.

1. גנך דורש יצירתיות. עוד ירמוז כאן טעם הבריאה, כי עיקר הכל הוא האדם ובשבילו ואליו ברא ה' כל ברואיו, ומעתה תבוא השאלה לאדם למה, לזה אמר והנה טוב מאוד. פירוש שהגם שבחינת נשמת האדם הוא מבחינת הטוב עם כל זה, בראו ה' לעלות במעלות הטוב יותר ממה שהוא והוא אומרו מאד. על ידי מעשה האדם, מתעלית נשמתו ממדרגה למדרגה. אשרי אנוש יעשה זאת. (אור החיים) את שואפת להתעלות למדרגה גבוהה יותר? דווקא כעת בשעת הניסיון זו ההזדמנות שלך, נצלי אותה. נשמתך הטובה, טובה מאוד תעזור לך במילוי המשימה.

2. תחזקי את גנך. אמר רבי שמעון בן אלעזר, הנה טוב מאוד. והנה טובה שינה. וכי שינה טובה מאוד, אתמהא... אלא מתוך שאדם ישן קמעא הוא עומד ויגע בתורה הרבה.(מדרש רבה) לפעמים כשגופך חלש ועייף, קשה לו לעמוד מול ניסיון. לכי לישון, מלאי את המצברים בשינה טובה ותקומי רעננה ומלאת כוחות להתמודד מול כל הפיתויים.

3. הצמחים בגנך מוזנים זה מזה. שהיה הקב"ה מתווכח עם המלאכים אם לברוא את האדם או לא ואילו היה הדין נותן שלא לברוא את האדם היה מציאת כל הקודמים לבטלה. לכך נאמר בהם כי טוב אבל כשנברא האדם אז נראה למפרע מה טובם ומה יופיים של כל הנמצאים הקודמים והוסיף כאן מאד שעל ידי האדם נעשו טוב מאד רמז לדבר מא"ד אותיות אד"ם. (כלי יקר) מעשייך משפיעים באופן ישיר ומהיר על כל הבריאה כולה. הבחירה שלך משנה את המרקם הרוחני של כל יצורי תבל. ברגע שתזכרי בגודל האחריות המונחת על כתפיך, הפעולה שלך תהא טובה, טובה מאוד.

4. גם החרקים שבגנך מועילים בניקוי הפסולת. והנה טוב מאוד, זה יצר הרע. וכי יצר הרע טוב מאוד, אתמהא. אלא שאילולי יצר הרע לא בנה אדם בית, ולא נשא אישה, ולא הוליד, ולא נשא ונתן...כך אמר הקדוש ברוך הוא לעולמו, עולמי עולמי, הלוואי תהא מעלה חן לפני בכל עת כשם שהעלית חן לפני בשעה זו. (מדרש) הניסיונות נועדו לבנות את העולם, אל תמאסי בהם. רק כל פעם שיגיע עת המבחן, זכרי כמה פעמים הצלחת בעבר להתמודד ולהעלות חן בפני בוראך גם עתה מבקש אלוקיך ממך, העלי לי חן לפני בשעה זו. תצליחי ותהא לך שעת רחמים ורצון.

יהי רצון שנשמתך תטפח בשמחה אמיתית את הגן היפיפה שנטע לך אלוקייך בחייך ותזכי בו ליהנות משפע הפירות המותרים עד בלי די.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:גן עדןבראשיתיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה