חדשות בארץ

דיילות ישראליות הצילו את חייו של קשיש סיני

רגע לפני הטיסה, הבחינו שתי דיילות ישראליות בקשיש סיני שהתמוטט סמוך לשדה התעופה. הן ביצעו בו פעולות החייאה ולא עזבו אותו עד שחזר לנשום בעצמו והתעורר

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ניצן רבינוביץ (25) ומור לוי (22) הן דיילות אל-על ששירתו במטוס שעשה את דרכו מסין לישראל. הן לא שיערו שיזכו להציל את חייו של קשיש סיני כבן 80.

המקרה המרגש התרחש ביום ראשון האחרון. שתי הדיילות עלו על מטוס בנמל התעופה בבייג'ינג, כאשר גילתה ניצן שהיא איבדה את הטלפון הנייד שלה. אף שהנוסעים כבר החלו להתקדם למטוס, ביקשה ניצן לנסות ולאתר את הטלפון. זוהי היתה החלטה שהצילה את חייו של קשיש סיני, שהתמוטט בפתח הרכבת בנמל התעופה בו היתה ניצן.

בשיחה ל-ynet, הן שחזרו את שאירע. "לקחתי את מור איתי ואת המלווה הסינית שהייתה איתנו והלכנו לרכבת. לפתע, בדרך חזרה לטרמינל ראיתי מישהו שמתמוטט והבת שלו צועקת לעזרה. לרגע לא היה לי ספק שאנחנו נשארות שם ומצילות לו את החיים", ציינה ניצן. 

השתיים, שעברו בהכשרתן קורס עזרה ראשונה, החלו לבצע בקשיש פעולות החייאה. בין לבין הן הזעיקו עזרה רפואית ודרשו מעוברי האורח שיביאו להם דפיברילטור חשמלי, שהגיע לאחר מספר דקות. "עשינו לו החייאה בערך חצי שעה, וכל הזמן אנשים מסביב מסתכלים עלינו חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות", הן סיפרו.

"רק לאחר שהקשיש חזר לנשום בכוחות עצמו ושב להכרה, עזבנו אותו וחזרנו למטוס. צוות רפואי שהגיע פינה אותו לבית חולים מקומי. כאשר התעורר הקשיש, הבת שלו והאנשים מסביב הודו לנו בהתרגשות, ושאלו אותנו מאיפה אנחנו. כשאמרנו להם שאנחנו מישראל הם היו בהלם". 

באשר לגורלו של הקשיש, ציינה מור לוי: "אנחנו ממש רוצות לדעת מה קורה איתו היום כי אין לנו מושג ושום דרך לדעת. לא היה לנו ספק שאנחנו חייבות לעזור לו".

ומה עם הטלפון הנייד של ניצן? מיד לאחר שנחתו שתי המצילות בישראל, קיבלה ניצן הודעה שהטלפון הנייד שלה נמצא. "הכל מלמעלה", אמרה. "בזכות הטלפון שנאבד זכינו להציל את חייו של הקשיש".

תגיות:טיסהדיילותהחייאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה