סיפורים אישיים

השפית מ’משחקי השף’, סוגרת את המסעדה בשבת: "בורא עולם יפרנס אותי"

מה גורם לשפית בעלת מסעדה מצליחה בתל אביב, שפתוחה בשבתות זה למעלה מעשור - להפוך את המסעדה לכשרה ושומרת שבת? המהפך של השפית חיה קלור ממסעדת 'באגסי' שהשתתפה בתוכנית 'משחקי השף' - יפתיע גם אתכם

 הרב דוד לאו, במעמד קביעת המזוזה במסעדה. בעיגול: השפית חיה קלור (קרדיט: עמוד הפייסבוק של חיה קלור) הרב דוד לאו, במעמד קביעת המזוזה במסעדה. בעיגול: השפית חיה קלור (קרדיט: עמוד הפייסבוק של חיה קלור)
אא

במשך למעלה מעשור שירתה מסעדת באגסי בתל אביב את לקוחותיה, בשבת. אלא שלאחרונה, שפית המסעדה חיה קלור, שאולי מוכרת לחלקכם מתוכנית הריאליטי 'משחקי השף', בה השתתפה  - החליטה להפוך את המקום לכשר, ולסגור אותו ביום המקודש ליהודים.  

אז מה גרם למהפך? "החיים לימדו אותי מה באמת חשוב", אמרה בראיון שנעשה עמה ב'כיפה'. "את הפרנסה שלי אקבל מבורא עולם".

ואם לרגע חשבתם כי מדובר בגחמה רגעית, הרי שטעות בידכם. "זה תהליך שהתחיל אצלי כבר מזמן", מסבירה קלור. "החיים לימדו אותי, ואני עברתי הרבה בחיים, שיש לנו מסלול בחיים, ואדם שהוא רוחני ומסכל קצת מעבר – מתחיל לחבר את הדברים ולהבין מה באמת חשוב. לא היה לי טוב עם העבודה בשבת, הרגשתי שזה לא מבורך. נכון שהאמנתי כל הזמן, ותמיד היה לי צער לעבוד בשבת, אבל תמיד גם שמתי בצד את התחושות שלי ואת מה שנכון לי בחיים, והתמקדתי בשאלה 'האם הקהל התל אביבי יקבל או לא יקבל את זה'".  

"הלקוחות אמרו לי: 'מה, אתם כשרים? לא תראו אותנו יותר'"

מיד לאחר ההחלטה, השינוי קרה בין רגע. "ביום שישי אחד, משהו בנשמה אמר לי 'זהו'. אז החלטתי שאני לא מוכנה יותר לעבוד בשבת, ולא מוכנה יותר להאכיל אנשים באוכל לא כשר".

את התחושות הקשות שעלו בה מרגע ההחלטה מתארת קלור ואומרת כי "השכונה היא מאוד הארדקור. מאוד הצד השני של המתרס, ואין פה כמעט עסקים כשרים. אז אני לא יכולה להגיד שלא פחדתי".

אבל היא לא נתנה לפחד לשתק אותה, ולמרות התגובות הקשות שספגה מלקוחות המעוז החילוני, נוכח החלטתה – המשיכה לחתור קדימה, אל עבר היעד הנכסף. "אנשים העלו אותנו על המוקד. יש לקוחות שמגיעים לפה במשך שנים, ואוכלים כל שבת, ופתאום סגור בשישי-שבת. היה לנו זוג לקוחות קבוע שנכנס ואמר: 'מה אתם כשרים? לא תראו אותנו יותר'", אומרת קלור. אולם מן העבר השני של המתרס, היו גם תגובות מכבדות ותומכות, שחיזקו את ידיה וקיבלו את התהליך ברוח טובה.

וכשהגיעה העת להפוך את ההחלטה להלכה למעשה, ציפתה לה הפתעה לא קטנה. "אני נורא פחדתי מהתהליך, אבל ממש הופתעתי לטובה. במערך הכשרות עבדו ממש מהר, ועשו הכל כדי שאפסיד כמה שפחות זמן וכסף, ועשו הכל בנחמדות", אומרת קלור. כעת מקווה קלור שיותר ויותר שומרי כשרות יפקדו את המסעדה, ויהנו מהמטעמים שהיא מציעה. אבל לא רק: "אני מאוד מאוד מקווה, שבדרכי אני אגרום לאנשים בצורה כזו או אחרת, להבין מהי הדרך הנכונה, וכיצד לקבל את ההחלטות הנכונות בחיים. ולגלות את האמת, ולגלות את מה שנותן לך את הכוח מבפנים - לחיות נכון".

תגיות:תחרותתוכניתשבתקולינריהמשחקי השף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה