חדשות יהדות

מרגש עד דמעות: הרב גרוסמן הוריד את מכנסיו ונתנם לאסיר היהודי

הרב גרוסמן שהיה עד למשפטו של יהודי שביקש להשתחרר מהכלא כדי לטבול במקווה, שמע שהשופטים מתעקשים על כך שהוא יצא אל המקווה בבגדים אזרחיים. באותו רגע הוא פשט את מכנסיו ומסרם ליהודי

אא

מול הסיפור המרגש הבא קשה להישאר אדישים: זה קרה בערב יום כיפור האחרון, הרב יוסף יצחק אהרונוב, חסיד חב"ד השוהה במעצר כחלק מעסקת טיעון, התעקש על כך שהוא רוצה לקבל אישור לצאת מהכלא כדי לטבול במקווה בערב יום הכיפורים.

כדי לקבל את האישור הנכסף, הגיש הרב אהרונוב עתירה לבית המשפט שנידונה בערב יום הכיפורים – בשעות הבוקר. במהלך הדיון הסביר עו"ד אייל שמואלביץ שייצג אותו על החשיבות העצומה שיש לטבילה בערב יום כיפור, ועד כמה שבמשך כל הדורות, יהודים עשו כל מאמץ כדי לזכות לטבול. בדיון נכח גם רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, שהגיע למקום במיוחד כדי להשפיע על גזר דינו של אהרונוב.

נציגת השב"ס בדיון ניסתה בתחילה למנוע את היציאה, ואילו השופט אישר, אך התנה זאת בכך שהרב אהרונוב יסכים לוותר על כל חופשותיו הבאות בתמורה ליציאה למקווה למשך כארבעים דקות. הרב אהרונוב נתן את אישורו, אך לאחר מכן הודיע השופט שהוא חוזר בו ומסתפק בוויתור על היציאה לחופשה הבאה בלבד.

בסופו של דבר התקבל אישור היציאה למקווה ונדרשה חתימה של שני ערבים. אביו של הרב אהרונוב חתם הראשון ולאחר מכן הרב גרוסמן חתם כערב, אלא שכאשר ביקש הרב אהרונוב לצאת לטבילה, נוצרה בעיה נוספת - נציגי השב"ס דרשו שהוא יצא בלבוש אזרחי ולא במדי האסיר, אולם ברשותו לא היו בגדים אזרחיים.

באותו רגע ארע דבר מדהים – הרב גרוסמן, מבלי להתמהמה, פשט את מכנסיו ומסרם לרב אהרונוב, וכך, כאשר הרב גרוסמן נותר במעילו הארוך בלבד, הוא יצא יחד עם הרב אהרונוב לטבילה בערב יום הכיפורים, במקווה הסמוך לבית המשפט. אנשים שהיו במקום סיפרו על כך שהשניים הגיעו אל המקווה בשירה ובריקודים. לאחר הטבילה הלקה הרב גרוסמן את אהרונוב ארבעים מלקות, כפי המנהג בערב יום הכיפורים. עין לא נותרה יבשה אל מול המחזה המרטיט המשקף מאמצים כה כבירים למען טבילה במקווה, לצד אהבת ישראל חסרת גבולות.

תגיות:הרב גרוסמןאהבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה