חדשות בעולם

דו"ח מודיעני חדש: רון ארד נפטר בשבי

מסקנה חדשה של אגף המודיעין והמוסד: רון ארד נפטר בשנות השבי הראשונות שלו, ולא כפי שחשבו עד היום

הנווט הישראלי רון ארדהנווט הישראלי רון ארד
אא

דו"חות מודיעין חדשים, שחוברו באחרונה על ידי אגף המודיעין והמוסד, מצביעים על כך שהנווט הישראלי, רון ארד, נפטר בתחילת תקופת שביו - ולא כפי ששיערו עד היום.

על פי הדיווח שנחשף הערב (שני) ב-mako, במשך 30 שנים השנים שחלפו, מאז נפל ארד בשבי הישראלי, שיערו בישראל כי ב-1988, כאשר אבד עמו הקשר, הוא הועבר אל ידיים איראניות. כעת מתברר כי בניגוד להשערה זו, רון נפטר אז, ב-1988.

עוד דווח כי משפחתו של ארד עודכנה על כל התקדמות בגיבוש הדו"חות הללו, והם ראו את המסמכים והעדויות החדשות שהתגלו. משפחתו של ארד כוללת את אשתו תמי, בתו יובל – שהיתה בת שנה ושלושה חודשים כאשר נפל אביה בשבי וכיום היא אם לילדה – ואת אחיו חן ודודו.

יצוין כי גם כעת לא כל המידע שהתקבל בעניינו של ארד חשוף ומותר בפרסום, וכל זרועות המודיעין ממשיכות לעסוק בניסיון להביא לפתרון התעלומה. עם זאת, הדו"ח החדש שופך אור על חלק מהתעלומה הכואבת.

רון ארד נלכד בידי הארגון 'אמל' ב-16 באוקטובר 1986 ונלקח בשבי. בעוד בשנתיים הראשונות לשבי נשמר הקשר עם הנווט השבוי, לאחר כשנתיים וחצי הועבר רון ארד, ככל הנראה, לידי חיזבאללה, ובמאי 1988 התקבל אות החיים האחרון ממנו. בישראל שיערו כי הועבר אז לידיים איראניות. כיום משערים, על פי מסמכים, כי נפטר עוד קודם.

תגיות:רון ארדחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה