חדשות בארץ

"איך אפשר לצחוק עליך, ילד אהוב שלי?", פוסט של אמא לילד שונה, הצליח לרגש אלפים

'עבירות שבין אדם לחבירו, אין יום כיפור מכפר' - ולאור סיפורים עצובים כאלו, אפשר להבין גם למה

ארז גאון (צילום מסך ווינט)ארז גאון (צילום מסך ווינט)
אא

היות ואצל ילדים - העלבות ופגיעות כלפי האחר, נובעות לרוב מתמימותם - הפגיעה נסלחת, ועד מהרה גם נשכחת. אולם מה עושים כאשר הפגיעה מגיעה מצד אדם בוגר, שאמור להיות בעל מחשבה, רגישות, אמפתיה וטקט? 

זה בדיוק מה ששאלה את עצמה רותי גאון - אם לילד בעל תסמונת מולדת ונדירה שגורמת להופעת כתמי פיגמנטציה על גופו, ביום חמישי האחרון, כשלמורת רוחה פגשה באם ובתה שצחקו ולעגו לבנה ארז, על מראהו. אמנם אין זו הפעם הראשונה שהערות פוגעניות מעין אלו מוטחות כלפיהם, אבל הפעם - הכאב היה גדול מדי, ורותי החליטה שלא לשתוק, אלא  לחלוק אותו עם גולשי הרשת החברתית 'פייסבוק'.

"הלוואי והייתי אתה", כתבה רותי בפוסט המרגש שלה, שהצליח לגרוף אלפי לייקים ותגובות. "נשבעת שהתרגלתי למבטים, להתלחשויות, לעובדה שכמה שלא ידברו על זה - השונה הוא עדיין שונה, ותמיד ימשוך תשומת לב. לפעמים זה אפילו משעשע.

"אבל קשה לי עם רוע. איך אפשר לצחוק עליך ילד אהוב שלי? ארזי, הכי קל היה להתפרץ על אותה אמא, שצחקה מהתגובה הפוגענית של הבת שלה - למראה המיוחד שלך. אני אפילו לא מסוגלת לעלות אותה על הכתב".

בנקודה זו מתארת רותי את הכאב שהציף אותה, וגרם לה לרצות לפגוע בחזרה באותה אישה. "אבל אתה רק חייכת, לקחת את היד שלי והמשכת ללכת. מגע קסמים יש לך ילד. עובדה שבמקום לפגוע בה, החלטתי להראות לכולם שאני הכי גאה בך, ומתה על הנקודות שלך. במיוחד זו שממש קרובה לעין המהממת שלך, שמצליחה לראות את הטוב בעולם הזה, ולהתעלם מהשאר.

"חשוב לי שיידעו - יש כזו תופעה בעולם, של שומות ענק ונקודות חן מרובות. זה ממש לא מדבק, ויש עוד הרבה ילדים ובוגרים שמתמודדים איתה בגבורה, בארץ ובעולם. ולך אמא יקרה, למקרה שהפוסט הזה יגיע אלייך, שתדעי שאני בוחרת לסלוח לך. ולא רק בגלל ימי הסליחות, אלא בזכות האוצר שלי, שמלמד אותי כל יום איך להיות אדם טוב יותר. הלוואי והייתי אתה!", חתמה רותי את דבריה.

'עבירות שבין אדם לחבירו - אין יום כיפור מכפר', ולאור סיפורים עצובים כאלו, אפשר להבין גם למה. 

ואיך הגיב הזמר יהורם גאון, דודו של ארז, לפוסט של רותי? לחצו כאן, וגלו

תגיות:פייסבוקילדיםמרגשתסמונתפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה