חדשות בארץ

ראשי ’אגד’: היכונו לשביתת ענק אחרי יום הכיפורים

המו"מ בין אגד למדינה עלה בתוהו: שביתת ענק צפויה מיד אחרי יום הכיפורים, ופקקים איומים יווצרו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בשנה האחרונה מתנהל מו"מ בין אגד למדינה, שעלה בתוהו. כעת, מזהיר דובר אגד כי החברה תפתח בשביתת ענק מיד אחרי יום הכיפורים.

לטענת אגד, המדינה מסרבת לחתום על הסכם סבסוד ממשלתי מול הנהלת אגד, כפי שהיה נהוג במשך כל השנים. 

אמש (מוצ"ש) הודיע דובר אגד, רון רטנר, כי "על הציבור להתכונן לפקקי ענק אחרי החג, כאלה שטרם הכרנו. ראשי משרדי האוצר והתחבורה יהיו אחראים לכאוס התחבורתי הגדול ביותר ב-20 השנים האחרונות, שעלול להיווצר אם האיומים של ההסתדרות הכללית וועד העובדים הארצי של אגד, יבשילו בקרוב לשביתה. אינני רוצה לחשוב מה יתרחש במדינה כאשר 1.2 מיליון איש, לא יוכלו להגיע ליעדיהם. האחריות כולה תרבוץ על כתפיהם של ראשי האוצר והתחבורה".

עוד הוסיף רטנר כי "באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. מזה שנה וחצי שאגד מנהל משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כתשעה חודשים".

לדבריו, אי הארכת ההסכם יפגע משמעותית בשכר 6,500 נהגי אגד וב-1.2 מיליון איש הנוסעים באגד מדי יום. הדובר הסביר כי השביתה תחל מיד אחרי יום הכיפורים, כיוון שהמו"מ, שמתנהל מאז ראשית 2015 בין אגד ובין הממשלה, אינו מתקדם כלל.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס אף הוא לסכסוך העבודה. ניסנקורן האשים את פקידי המדינה "הפועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד", לדבריו, "וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל". ניסקורן הוסיף כי "תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד. עובדי ונהגי אגד נותנים שירות אחראי ומסור עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה".

עוד הוסיף יו"ר ההסתדרות: "במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן. לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנושאים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".

תגיות:יום כיפורשביתהאגדתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה