חדשות בארץ

נשיא הפיליפינים ביקר בבית כנסת: "אני מוקיר את העם היהודי"

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, ממשיך להתנצל על אמירתו שלפיה היה שמח לטבוח במכורים לסמים כמו שהיטלר טבח ביהודים

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטהנשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה
אא

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, ממשיך להתנצל על אמירתו בסוף השבוע שעבר. כחלק ממסע ההתנצלויות שלו, הגיע הנשיא לבית הכנסת 'בית יעקב' בבירה מנילה במהלך ראש השנה. בביקורו בבית הכנסת, אמר הנשיא כי הוא מוקיר את העם היהודי ואת ישראל, וכי הוא סולד מגזענות. עוד ציין כי אשתו היא בת לאב יהודי. הנשיא ציין שהוא רואה בישראל ידידה נאמנה, והורה לשריו להתמקד ברכש ציוד ביטחוני ממנה.

כזכור, בסוף השבוע שעבר אמר דוטרטה כי "ישמח לטבוח בשלושה מיליון מכורים לסמים כפי שאדולף היטלר טבח ביהודים". דבריו עוררו סערה.

כאמור, השגריר התנצל בפני ראשי הקהילה היהודית ובפני השגריר אפי בן מתתיהו. בדיווח שהעביר השגריר למשרד החוץ, כתב כי "הנשיא מגנה את הצביעות המערבית של ארה'"ב, האיחוד האירופי והתקשורת והיחס למלחמתו בסמים. הוא מוכן לקבל ועדת בדיקה או"מית שתוכיח שזו מלחמה כשרה".

קודם לביקור בבית הכנסת, אמר הנשיא הפיליפיני: "אני מתנצל מעומק הלב. קבלו את התנצלותי. זה לא יקרה שוב. תמיד נהיה חברים", סיכם.", והוסיף כי לאחר מעשה, הבין שדבריו עוררו זעם בקרב קהילות יהודיות בעולם. הוא הסביר כי התכוון לאזכר את היטלר כדי ללעוג לכך שמתנגדיו מנסים לצייר אותו כנאצי.

בנאום שהועבר בשידור חי בטלוויזיה, אמר דוטרטה: "אני רוצה להבהיר כאן ועכשיו, שמעולם לא התכוונתי לפגוע בזכר ששת המיליונים שנרצחו בשואה. בדבריי התכוונתי אליי – שאני לכאורה היטלר שהרג הרבה אנשים".

תגיות:פיליפניםבית הכנסתהעם היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה