הרבנית ימימה מזרחי

הרבנית ימימה מזרחי: אולי לא סתם הלך שמעון פרס לעולמו דווקא בערב ראש השנה

בראש השנה השם דורש מאיתנו להיות כלליים, ממלכתיים, נשיאותיים. רק כך אנחנו יכולים להמליך את השם עלינו

אא

שני אירועים טלטלו השבוע את העולם ולא נתעלם מהם, שכן הרב יחזקאל לוינשטיין זצ"ל אומר, שיהודי חייב להיות "אדם מדיני". חדשות העולם הן חלק מפרשנות יהודית, תמיד.

אז ראינו מחד גיסא את מאבק האיתנים בין דונלד לבין הילרי, שחלק ניכר ממנו הוקדש לפולמוס המצחיק מי יותר בריא. "לא נכון", היא אמרה לו. "אני בריאה יותר. אתה, דונלד, יותר חולה". "מה פתאום", הוא אמר לה. "אני יותר בריא". איזה עימות מגוחך בין בין שני ישישים בארצות הברית. הרי הדברים האלה נקבעים ביום ראש השנה; מי יחיה ומי ימות, מי בקיצו ומי לא בקיצו ואיך אפשר לחשוב שדברים תלויים בנו? הנה, הרחק מעבר לים, הנשיא שמעון פרס מסיים את חייו זקן ושבע ימים.

ואי אפשר שלא לראות איך "יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק, ה'ֲָֹ יִלְעַג לָמוֹ" (תהלים). איך בני האדם בטוחים, כמו שאומר הזוהר הקדוש, שהם אמורים להישאר כאן לדורי דורות והקב"ה מראה לנו: "כִּי הִנֵּה כַּחֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר, בִּרְצוֹתוֹ מַרְחִיב וּבִרְצוֹתוֹ מְקַצֵּר, כֵּן אֲנַחְנוּ בְיָדְךָ".

אנחנו רואות ששמעון פרס זוכה לכבוד מלכים. "כָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ". כל נשיאי העולם מגיעים להלוויה הזו וצריך להבין שזה כבוד ענק שחולקים לו משמים, כי כל מי שעושה משהו עבור האומה הזו, הפטירה שלו משמעותית מאד.

הפטירה של שמעון פרס בסוף השנה היא אקורד ענק בעיניי למה שצריך לחשוב עליו בימים האלה כשאת עסוקה בבישולים שלך, באורחים שלך וביחסים שלך עם גיסתך. הקב"ה מאלץ אותנו להיות כלליים, להיות נשיאותיים ולהביט בדברים בפרספקטיבה מלכותית. הוא מאלץ אותך, בערב ראש השנה, להפוך ולהיות אישה גדולה וממלכתית.

כל עניינו של ראש השנה הוא המלכת ה' והרמח"ל מסביר בספרו "דעת תבונות", שהמלכת ה' מתבצעת כשאת מבקשת: "אני מבקשת השנה, בחיים שתעניק לי, למלא תפקיד משמעותי בממלכתך". עם החיים, הפכנו להיות אנשים מאד קטנים, באמת קטנים. ובמהלך ראש השנה אנחנו פוגשות בקריאות התורה נשים שהפכו צער פרטי מאד, צער של רחם, לרחמים מאד גדולים. או, כמו שאני אוהבת לנסח את זה, הן ידעו להפוך אֵימה לאוּמה.

אף פעם לא הבנו אל-נכון מה תפקיד הנשיא במדינת ישראל וכנראה, זה הרמז עכשיו שה' שולח לנו: זה משהו רשמי, משהו ייצוגי, משהו כלל-ממלכתי ובמילים אחרות, בעיניי זו תביעה להפוך לאנשים גדולים יותר. שמעון פרס נפטר דווקא בזמן בו הקב"ה פורשׂ-פורס חיים לכל חי ואני חושבת שזה מה שנדרש מאיתנו בחג הזה, מבט הרבה-הרבה-הרבה יותר גדול. לצאת מעצמנו קצת.

הרבנית ימימה מזרחי היא עורכת דין במקצועה, שזנחה את המקצוע לטובת אהבתה הגדולה - לימוד תורה לנשים בהיבט עדכני ורלוונטי לחיים. היא מרצה מבוקשת ברחבי הארץ והעולם, ושני ספריה "במה אברכך?" ו"פרשה ואישה", הפכו לרבי מכר. דרך מפעל עלוני פרשת השבוע שלה, "פרשה אישה" נשלח בכל שבוע עלון בנושאים של זוגיות, רווקות, הורות וחינוך ילדים, מצוות נשיות ודיון אקטואלי בענייני דיומא.

היכנסי לכאן כדי לקבל מתנת תוכן מיוחדת מהרבנית ימימה (בחינם).

לרכישת היומן של הרבנית ימימה מזרחי חייגו להידברות שופס 073-2221250 או הקליקו כאן.

תגיות:פרשת ניצביםפרשה ואישהשמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה