חדשות יהדות

פרס לרבי מלובביץ: "הוריי ביקשו ברכה מצדיק, ומיד לאחריה נולדתי"

במשך שנים שמר שמעון פרס ז"ל על קשרים הדוקים עם הרבי מלובביץ' ז"ל, ולא פעם אף נפגש עמו ביחידות, וגולל באוזניו סיפורים על חייו האישיים. באחת מחליפות המכתבים הרבות ביניהם, הזכיר הרבי מלובביץ' לפרס את אחת הפגישות שלהם 'פנים אל פנים', שבה התבטא פרס באוזניו וגילה לרבי כי הוא נולד מיד לאחר שהוריו ביקשו ברכה מצדיק כלשהו

אא

במשך שנים שמר שמעון פרס ז"ל על קשרים הדוקים עם הרבי מלובביץ' ז"ל, ולא פעם אף נפגש עמו ביחידות, וגולל באוזניו סיפורים על חייו האישיים.

באחת מחליפות המכתבים הרבות ביניהם, הזכיר הרבי מלובביץ' לפרס את אחת הפגישות שלהם 'פנים אל פנים', שבה התבטא פרס באוזניו וגילה לרבי כי הוא נולד מיד לאחר שהוריו ביקשו ברכה מצדיק כלשהו.

וזהו לשון המכתב, אותו שיגר הרבי מילובביץ' בתקופה בה כיהן פרס כראש הממשלה:

"שלום וברכה,

בנועם מאשר הנני את קבלת מכתבו מכ"ג באלול, ורוב תודות עבור מיטב האיחולים לשנה החדשה, הבאה עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה. וברכה אשיבנו, לו ולכל אשר לו, ברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, בגשמיות וברוחניות גם יחד. ובמיוחד שיזכה למלא תפקידו הכי אחראי, בשלמות ובהצלחה.

"תודה מיוחדת על שימת לבבו שביחד עם הפ"נ, שלח לי מכתב בנושא ממשלת האחדות, ובלשונו – באקלים חדש של שיתוף פעולה רחב, וכו'.

"לכן באתי בהכתוב לקמן, ומיוסד על החקוק בזכרוני מה שהזכיר כ' בשיחתנו פנים אל פנים: אשר הוריו ביקשו ברכה מצדיק-רבי, ולאחרי ברכה זו נולד מר. ונתרשמתי שאמר זה מתוך עונג פנימי ובגאון (מוצדק)".

בהמשך גולל הרבי במכתבו את דעתו על המצב בארץ, ואת המכתב חתם במילים: "נקודת תגובתי בנוגע לתוכנית, אשר יהי רצון שינצל כל האפשרויות שניתנו לו. שבוודאי זהו בהשגחה פרטית, באופן שהצדיק-הרבי שבירך הולדתו – יהיה שבע רצון, והסיעתא דשמיא תבוא".

תגיות:צדיקהרבי מלובביץחב"דשמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה