בריאות ותזונה

למה הרופא שלכם רוצה שתתחתנו עם אדם שמח?

מחקר חדש מגלה: אנשים עם שמחת חיים הם לא רק בריאים יותר – הם הופכים את בני הזוג שלהם לבריאים יותר – גם אם בני הזוג אינם עליזים במיוחד בעצמם

אא

מחקר חדש של ארגון הפסיכולוגים האמריקאי עקב במשך שש שנים אחרי 1981 זוגות נשואים בגיל העמידה, והגיע למסקנות מפתיעות. החוקרים מצאו כי אלה שבן או בת הזוג שלהם היו 'אנשים שמחים' בטבעם היו בעלי סיכוי גבוה יותר לדווח על בריאות טובה. המתאם הזה נמצא ללא קשר לרמות השמחה האישית של האדם עצמו.

"הממצא הזה מרחיב באופן משמעותי את ההנחות שלנו לגבי מערכת היחסים בין אושר ובריאות, ומצביע על לינק חברתי ייחודי", אומר ויליאם צ'ופיק, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת מדינת מישיגן וחוקר ראשי במחקר. "עצם העובדה שבן הזוג שלך שמח יכולה לשפר את הבריאות בדיוק כמו מאמצים לשמוח בעצמך".

מחקרים קודמים כבר מצאו שאנשים שמחים הם בדרך כלל אנשים בריאים יותר, אבל המחקר הזה התמקד, כאמור, בהשפעת הבין-אישיות של שמחת חיים. החוקרים אומרים כי יש שלוש סיבות פוטנציאליות לכך שאדם שמח משפר את בריאות בן הזוג שלו:

  • בני זוג שמחים כנראה מספקים תמיכה חברתית חזקה יותר, בהשוואה לבני זוג עגומים שכנראה ממוקדים יותר בגורמי הלחץ שלהם עצמם.
  • בני זוג שמחים יכולים לגרום לפרטנרים הפחות שמחים להיות מעורבים בפעילויות שמקדמות בריאות טובה – שינה סדירה, פעילות גופנית, תזונה בריאה.
  • אדם שמח מקל על החיים של בן הזוג שלו, גם אם הוא לא הופך אותו ממש לשמח יותר.

"עצם העובדה שאדם יודע כי בן או בת הזוג שלו מרוצים מהחיים שלהם יכולה לרסן את הצורך של האדם לחפש פורקן הרסני כמו שתייה או סמים, וכן מעניקה סוג של סיפוק שמקדם בריאות טובה", מסביר פרופסור צ'יפוק.

תגיות:בריאותשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה