טורים נשיים

שנת חלב ודבש – איך תבוא הברכה עד אליך?

השנה הבאה עלינו לטובה מתקרבת לעברך בצעדי ענק. את רוצה להמתיק את כולה ולקשט אותה בתלתלי שמחה. כיצד תעשי זאת?

  • י"ח אלול התשע"ו
אא

אחרי אינספור יציאות, חיפושים ושיטוטים אחר ישועתך, את מייחלת למצוא אותה על מפתן דלתך. באילו דרכים תקראי לה לבא?

"ויביאנו אל המקום הזה...זבת חלב דבש. כי עמידת הנפש שם לבד, יש לה בו שעשוע גדול." (אור החיים)

לפני שנים רבות, הָיֹה הָיִית יצור רך וענוג. התכרבלת לך בזרועותיה העדינות של אמך. פתחת את פיך הקטן, ונתת לנוזל החמים והמתוק לזלוג במורד גרונך. באותם רגעים מבחינתך, העולם עמד מלכת. היקום כולו החריש אל מול ענן הפינוק בו היית עטופה. חלפו הזמנים ואת גדלת אל תוך יובש היומיום. בתוך הר המטלות האינסופי ורשימת המשימות הבלתי נגמרת, נשמתך מחפשת את המקום הזה, שממנו תוכלי לינוק שפע של ברכה אל תוך חייך הצחיחים לפעמים, מכל לחלוחית של שמחה. נפשך שואלת למצוא לה שעשוע, בו מתערבבים חמימות החלב ומתיקות הדבש. את תרה אחר חוכמת הלב שתדפוק על דלתך ותביא לך טנא מלא בפירות האושר.  כל כולך מבקשת לגעת בסוד שפותח את השערים כולם.

1. לכי לחלוב מהמקור. ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם. כל המביא דורון לתלמיד חכם כאילו הקריב ביכורים. (כלי יקר) שלמה המלך אומר תורת חכם מקור חיים. בחיפושייך אחר מקור השפע, השקיעי באלה שבחוכמתם ובמסירותם מהווים צינור של ברכה לך ולעולם. הלא המה, לומדי התורה תלמידי החכמים. תמכי בהם בכל מאודך, בממון, בעידוד ובמילוי צרכיהם. אז תגלי שדבש לימוד תורתם ימתיק את מליחות מהלכי חייך.

2. חלב חם מזין את הגוף. ועתה הנה הבאתי... ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך. ואין טוב אלא תורה, שאם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה ולא יחשב בעיניהם, מלא עולם כסף וזהב למאומה כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם. (אוה"ח) הביאי אל תוך סדר יומך את הטוב הזה . פני זמן להחכים את ליבך מאוצרות הרוח המצויים בשפע בין דפי התורה. לימוד עצמי או שמיעת שיעור תורני יערב לחיכך כדבש מרענן.

3. חלב סמיך עדיף על פני המדולל. ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך כי תשמע בקול ה'. ישיגוך הברכות בלתי השתדלות. וזה כשתהיה תורתך קבע ומלאכתך עראי. שיזכו להן בכל עת שישמרו את המצות. (ספורנו) הקדוש ברוך הוא מבטיח, אשרי אדם שומע לי. אפילו פסיעותייך הוא מונה ונותן לך שכר עבורם. בעת אשר את מקפידה על קיום המצוות בקביעות, כל הישועות והברכות נדבקות אליך כדבש.

4. חלב שמגיע בשפע לא שופכים אלא מעבירים הלאה. ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך. בבואך זה משה. משה רבינו מזכה את הרבים עוד בהיותו תינוק. גם את טורחת לקרב ולהביא את ידידותייך הרחוקות מהמצוות. כך הקדוש ברוך הוא מקרב ומביא לך את הברכה שניגרת כדבש, עד אליך.

יהי רצון שמתיקותה של תורה וחמימות מצוותיה, ירוו את נשמתך וברכותיה ירדפו אחריך וישיגו אותך כל ימייך היונקים אושר מהמעניק חיים לכל חי.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:דבשחלביעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה