חדשות בארץ

מועצת הפירות מזהירה: אל תקנו אבוקדו שטרם הבשיל

אוהבים אבוקדו? את הכתבה הזו אתם מוכרחים לקרוא: מדי שנה מפרסמת מועצת הפירות את מועד קטיף האבוקדו האופטימלי של זן 'אטינגר', אולם ברשתות השיווק הוא נמכר הרבה קודם לכן במחיר מופקע, והמשווקים משלשלים אל כיסם את רווחי העתק. אלא שיש לזה מחיר, וכמו תמיד – הצרכן הוא זה שמשלם אותו

אא

מדי שנה מפרסמת מועצת הפירות את מועד קטיף האבוקדו האופטימלי של זן 'אטינגר', אולם ברשתות השיווק הוא נמכר הרבה קודם לכן במחיר מופקע, והמשווקים משלשלים אל כיסם את רווחי העתק.

אלא שיש לזה מחיר, וכמו תמיד – הצרכן הוא זה שמשלם אותו. "אם מוכרים אבוקדו מוקדם מדי, הוא לא יתרכך אלא יירקב", מסביר מגדל האבוקדו דוד גלברד.

התאריך שבו היה אמור לצאת האובקדו השנה, אל השווקים השונים - הוא ה-15 לספטמבר. אולם הוא יצא הרבה לפני, ועל כך מלינים מגדלי האבוקדו ומשווקי הפירות. "השוק הקמעונאי מנסה למכור לציבור את האבוקדו לפני זמנו, כי אז יוכל לנקוב מחיר גבוה יותר לצרכן, ולשלשל רווחים גדולים אל כיסו", הם אומרים ומסבירים את ההיגיון שמאחורי ההנחייה הזו: "לאבוקדו יש מועד הבשלה מסוים, ואם קוטפים אותו מוקדם מדי, מונעים ממנו את התהליך שהוא זקוק לו כדי להבשיל, ומאיצים את רקבונו".

מלבד זן 'אטינגר', ישנו זן נוסף בשם 'גליל' אותו מתירה מועצת הפירות להתחיל למכור, רק מה-20 באוגוסט, ורק בתנאי שעבר את בדיקות ההבשלה הרגילות. "יש היום גורמים בשוק שרוצים להקדים את המכירה, בעיקר מסיבות כלכליות. הם אומרים לחקלאי: 'תביא, גם אם אינו מוכן', כי הם רוצים למכור אותו ב-13 ש"ח לק"ג, במקום לחכות שבועיים, שאז השוק כבר יהיה מוצף באבוקדו, ומן הסתם מחירו יירד לשבעה עד 10 שקלים", אומר נציג מועצת הפירות, ואל דבריו אלו מצטרף החקלאי דוד גלרבד מקיבוץ איילון, שמסביר שהשנה יש כמויות גדולות מאוד של פרי, וממילא המחיר ירד בקרוב, וחבל שמוכרים אותו עכשיו בסיכון כזה כי "אם מוכרים אבוקדו לפני הזמן, הוא לא יבשיל אלא יירקב".

תגיות:אבוקדוחקלאותסכנהגידולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה