קשב וריכוז

מחקר חדש: כמחצית מהילדים עם הפרעת קשב וריכוז ימשיכו לסבול ממנה גם בבגרותם

האם הפרעת הקשב היא בעיה של ילדים בלבד? מחקר חדש קובע: 41% מהילדים שאובחנו עם הפרעת קשב עדיין יסבלו מהשלכותיה בבגרותם

אא
בעבר היה מקובל לחשוב שרוב הילדים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז 'יחלימו' בבגרותם. ההורים קיבלו עידוד ועצות להתאזר בסבלנות, שכן בסוף הילד יגדל והפרעת הקשב תישאר הרחק מאחור. אבל בשנים האחרונות מצטברים יותר ויותר מחקרים שמוכיחים את ההיפך: הפרעת הקשב בהחלט יכולה ללוות את הילד גם לבגרות.

במחקר אורך אמריקאי שעקב במשך 16 שנים אחרי ילדים שקיבלו אבחון של הפרעת קשב וריכוז, החוקרים מצאו כי שישים אחוז מהילדים הפגינו סימפטומים של הפרעת קשב וריכוז באמצע שנות העשרים שלהם, בעוד 41 אחוזים הפגינו לא רק סימפטומים אלא מוגבלות אמיתית בגלל ההפרעה. המעקב אחרי הילדים-לשעבר התבצע בעזרת שילוב של דיווחים עצמיים, דיווחי הורים, ושאלוני סימפטומים.

"בעבר היו חילוקי דעות רבים בשאלה האם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ממשיכים לחוות סימפטומים גם בבגרות", אומרת ד"ר מרגרט סיבלי, ראש צוות המחקר ארוך-הטווח. "המחקר שלנו גילה שהאופן בו אנחנו מאבחנים הפרעת קשב יכול להוביל למסקנות שונות בשאלה האם למבוגר מסוים יש עדיין את ההפרעה או לא. ראשית, אם אתה שואל את המבוגר לגבי סימפטומים, לעיתים קרובות הוא בכלל לא מודע לקיומם. בני משפחתו או חברים קרובים, לעומת זאת, יאשרו שאכן הם הבחינו בסימפטומים בולטים של הפרעת קשב".

ד"ר סיבלי הוסיפה שאם ההגדרה הקלאסית של הפרעת קשב בילדות משמשת גם לאבחון מבוגרים, מקרים רבים יוחמצו שכן ביטויי ההפרעה משתנים בבגרות. "על ידי הצגת שאלות לבני משפחה לגבי הסימפטומים של המבוגר, ועל ידי שימוש בהגדרה רלוונטית למבוגרים, באופן טיפוסי נמצא שבערך מחצית מהילדים עם הפרעת קשב וריכוז בינונית עד קשה יפגינו סימנים משמעותיים של ההפרעה גם בבגרות".

תגיות:קשב וריכוזילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה