חדשות בעולם

קלינטון בראיון בלעדי: "כך אמגר את דאעש"

כיצד מתכננת הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, למגר את ארגון הטרור דאעש?

הילרי קלינטון (צילום: shutterstock)הילרי קלינטון (צילום: shutterstock)
אא

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, בראיון בלעדי לחדשות 2. בדבריה מספרת המועמדת כיצד היא מתכננת למגר את ארגון הטרור, מה לא תעשה, ומדוע דאעש מייחלים לכך שטראמפ ייבחר לנשיאות.

"טראמפ 'משחק לידיים' של הג'יהאד", אומרת קלינטון ותוקפת את שיטתו של יריבה הרפובליקני. "אני לא מעוניינת להעניק סיוע ולעזור לשאיפות הזדוניות שלהם. אני רוצה להביסם ולהביא קץ לשלטון האימה שלהם. אני לא רוצה שהם ירגישו כאילו הם יכולים לגייס פעילים נוספים בזכות הפוליטיקה שלנו".

קלינטון מבטיחה למגר את ארגון הטרור. "אנחנו מתכוונים להעצים את הפעילות שכבר מתקיימת: את המבצע האווירי, להעניק יותר סיוע בשטח ללוחמים ממדינות ערב וללוחמים הכורדים. אני עדיין מאמינה שאנחנו זקוקים לגורם ממנף כדי להתמודד עם הרוסים, האירנים והסורים - בין אם מדובר באזור אסור לטיסה או כלי אחר", היא אומרת.

אובמה, כידוע, נמנע באופן מוחלט מהשימוש במונח 'מלחמה באסלאם הרדיקלי'. כאשר נשאלת קלינטון מה דעתה על שימוש במונח זה, היא משיבה: "הכרענו לגבי זה בהתבסס על מחקר רב. הבנו כי הכנסת המושג 'אסלאם' לאופן שבו אנו מגדירים את האויב שלנו למעשה משרתת את מטרתם של פעילי הג'יהאד הקיצוני - קיימות ראיות רבות לגבי זה".

קלינטון ממשיכה בטענתה זו. "רק היום פורסם מאמר מאמר בנושא של מאט אולסן, המנהל לשעבר של המרכז הלאומי ללוחמה בטרור שלנו, שבו הוא טוען זאת. אפילו חשבתי שזה מפתיע כמה הטיעון הזה בהיר ומשכנע - הוא ציטט דוברים מטעם דאע"ש שמייחלים לניצחונו של דונלד טראמפ מכיוון שטראמפ הפך את האסלאם ואת המוסלמים לחלק ממסע הבחירות שלו. מאט אולסן טוען שפעילי הג'יהאד מייחלים לכך שטראמפ יהפוך לנשיא ארה"ב".

על השאלה האם תהיה תקיפה יותר כלפי פוטין, משיבה המועמדת הדמוקרטית כך: "אני חושבת שאנחנו צריכים גורם ממנף בהתמודדות עם פוטין. אני מתכוונת ליישם את כל מה שלמדתי. אני יודעת שאנחנו יכולים לעשות ולפעול מהר ככל האפשר כנגדם". 

תגיות:הילרי קלינטוןדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה