חדשות בארץ

התרמית נחשפה: המלך איו שיקר, ואינו יהודי

תפנית חדה בגישתו של הרב דניאל עשור כלפי 'המלך היהודי' - נתין אפריקה שטען כי הוא יהודי המשתייך לעשרת השבטים, ואף היה מועמד לגיור. "היום נפרדו דרכנו, ואני מקווה שנוכל לעצור את זה, ולתקן את מה שעשינו", אומר הרב

אא

לפני חודשים ספורים רעשה התקשורת החרדית כמרקחה כאשר פרסומים אודות 'מלך יהודי' המשתייך לשבטים האבודים שבאפריקה, עשו בה שמות. כולם נורא התרגשו מ'המלך היהודי' איו, או בשמו המקורי - פרנסיס פולי בבה, והוא אף הובא על ידי הרב דניאל עשור בפני גדולי ישראל. הגר"ח קנייבסקי בראותו, בירך את הברכה הידועה שנאמרת בעת ראיית מלך גוי: " בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁנָּתַן מִכְּבוֹדוֹ לְבָשָׂר וָדָם".

במסגרת תחקיר שבוצע על ידי 'בחדרי חדרים', לצורך אימות הפרטים – התגלה כי זהותו של המלך שקרית, וכי הוא אינו יהודי, אלא נוצרי משיחי. אולם כשנודע הדבר לרב דניאל עשור, הוא התעקש שהצדק עמו, טען כי התחקיר איננו מדויק ואף המשיך להציג את המלך איו, 'החידוש מאפריקה', בפני גדולי ישראל, שרים ואנשי תקשורת.

אלא שהיום חלה תפנית בגישתו של הרב עשור, לאחר שהיה עד לכמה וכמה התנהגויות מוזרות, ובלתי מקובלות בעליל – מצד המלך איו. "היום דרכנו נפרדו", התוודה הרב עשור בראיון ל'קו הסקופים', וביאר את הסיבה לשינוי הפתאומי: "כשהוא הגיע אליי הוא טען שהוא נוצרי, אך הוא משתייך לשבטים האבודים. אני הבאתי אותו לגדולי ישראל, ואמרתי שהם יחליטו האם לגייר אותם. קיבלתי את ברכתם של גדולי ישראל לגייר אותם. הוא היה אצלי בבית במשך חודשיים. אני יכול לעזור לו רק כאשר הוא עושה את מה שאני אומר, אבל עם הזמן נוכחתי לדעת שהוא מסמס גם בשבת. ראיתי שהוא משתתף בטקסים שונים – נוצריים או כישופים. זה לא הולך עם היהדות", אמר הרב והוסיף שאי אפשר לעבוד איתו, כשהוא לא נפגש עם הרב שהוצמד אליו.

וזה עוד לא הכל.

הרב תיאר כיצד היה עד להתנהלות לא ישרה מצדו של איו, כשניסה להביא מלכים מוסלמים ונוצריים לישראל וכשהרב ביקש שיפסיק את זה מיד היות וזה 'לא טוב' - איו מצדו חדל לקבל הוראות, והתחיל להכתיב אותן בתואנה כי 'זה מה שהשם אמר לו'.

המלך איו עם הרב קנייבסקיהמלך איו עם הרב קנייבסקי

התנהגות זו מצטרפת לעוד שורה של התנהגויות בלתי מקובלות כדוגמת הניסיון להמליך את עצמו, תחת מלכותו של הקב"ה ר"ל. "לאחרונה שמעתי שהוא ביקש מהמזכירות לאסוף תכשיטים בשביל טקס המלכה שלו, יחד עם מלכים נוספים", אומר הרב עשור. "האיש הזה הזוי לגמרי. הוא רצה להמליך את עצמו, ולא לקבל עול מלכות שמיים. הוא כנראה חבר ב'בונים החופשיים' ו'מסדר אבירי מלטה', וייתכן שהוא מנסה לייצר דת חדשה. זה היה נראה לי מסוכן לעם ישראל, ואני לא אתמוך בזה. זו שרלטנות לשמה".

לדברי הרב, אמנם ישנם שבטים באפריקה, שמשתייכים לשבטים האבודים ומקצתם אף התגלו – אך "איתו אין לנו מה לעשות. הוא מתנהג כמו שרלטן אמיתי, כל מי שהוא נפגש איתו הוא מבקש ממנו כסף אבל אף אחד לא נותן לו".

"דיברתי עם בן של מלך מאפריקה, גר שמתגורר בארץ, והוא אמר לי שאבא שלו אמר לו שהוא מעולם לא שמע על המלך איו, שטוען שהוא 'מלך מלכי אפריקה'. הוא רימה את גדולי ישראל, והציג לרב קנייבסקי פספורט שהיום אני מבינה שהוא בכלל פג תוקף... עכשיו, אני רק מקווה שנוכל לעצור את זה, ולתקן את מה שעשינו", סיים.

תגיות:מלךהרב דניאל עשורעשרת השבטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה