חדשות בארץ

קידוש ה': בזכות שחקן אחד, קבוצה שלמה לא תחלל שבת

מכבי קריית מוצקין: בזכות שחקן אחד, שבחוזה שלו הכניס סעיף ובו הוא אינו מתחייב להשתתף במשחקים שיקויימו לאחר כניסת שבת – זמני המשחקים בימי שישי הוקדמו, והקבוצה כולה לא תחלל שבת

אא

סוף מעשה, במחשבה תחילה: בזכות סעיף קטו בחוזהו, ובו מצויין כי הוא אינו מחוייב להשתתף במשחקי כדור-יד שיקויימו החל מכניסת השבת – הצליח השחקן מאור אפוטה לארגן אישור קבוצתי, ולדאוג לכך שכל משחקי הבית של הקבוצה יתקיימו בימי שישי, עד השעה 15:00 (לפני זמן כניסת שבת).

לאחר שבחודשים האחרונים התחזק אפוטה ברוחניותו, וקיבל על עצמו "להתקרב בעוד צעד לקב"ה' כהגדרתו, אפוטה אף הדגיש בחוזהו כי גם במשחקי החוץ של הקבוצה – הוא אינו מתכוון לקחת חלק, באם יתוכננו לשבת. על האישור הנכסף מטעם האיגוד, התבטא אפוטה ואמר כך: "אני שמח שפיני הצליח למצוא את הנוסחה הנכונה, שאמשיך בקבוצה.

"בחודשים האחרונים קיבלתי על עצמי להתקרב בעוד צעד לקב"ה, והשבת מבחינתי היא ערך עליון ולא הייתי מוכן לשחק בשבתות, ולחלל את השבת. העברתי את המסר הזה ליו"ר בשיחה איתו, והוא הסכים לבוא לקראתי כדי שאוכל להמשיך ולהיות חלק מהקבוצה", סיפר אפוטה. "הבהרתי מלכתחילה שזה סעיף שלא ניתן יהיה להתפשר עליו, ואני מודה לו על כך שהוא בא לקראתי וסייע לי בכך לעשות קידוש השם".

לכשנשאל אפוטה מה היה קורה באם לא היו נענים על דרישותיו, ענה כי מבחינתו לא היה שום מקום להתפשר. "לקחתי בחשבון שאם בקבוצה לא יבואו לקראתי ואצטרך להפסיק ולשחק כדור-יד, אז זה מה שיקרה. אבל אני שמח שפיני היה רגיש, מבין וקשוב לאמונה ולדרך שלי, סייע לי לעשות קידוש ה' ובא לקראתי בצורה הכי טובה שיש".

תגיות:משחקיםקידוש השםשבתכדור ידליגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה