הרב יצחק זילברשטיין

במהלך המוות הקליני ראה הצעיר את סבו, שהיה צדיק במרוקו: "בבית דין של מעלה גזרו עליך מיתה"

נער יהודי ממרוקו נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים קטלנית, וכל מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו. הנער, שהוא והוריו התרחקו משמירת מצוות, שכב בבית החולים במצב שהוגדר על ידי הרופאים כמוות קליני

אא

"ככל היצא מפיו יעשה" (במדבר ל' ג')

על פרשת גדולתו ועוצם קדושתו של הגרח"מ מנדל זצ"ל סופרו דברים מופלאים. סיפוריהם המהימנים של בני המשפחה, ושל המוני היהודים שהסתייעו בצדיק זה, מביאים את השומעים למסקנה שגם בדורנו זכינו לראות צדיק שכל רמ"ח ושס"ה שלו היו מקושרים לריבונו, ששמע לתפילתו וקיים את דבריו בבחינת צדיק גוזר והקב"ה מקיים.

אחד הנכדים, המכהן כראש כולל חשוב, סיפר לנו את הסיפור האחרון שהתרחש בימי חייו של הגה"צ רבי חיים משה מנדל זצ"ל. גם בני המשפחה שידעו מגדלותו וצדקותו, נדהמו להיווכח שעינו שלא כהתה מצליחה לראות עד... מרוקו הרחוקה. פרטי המעשה אומתו על ידי בני המשפחה והתבררו כנכונים.

ומעשה שהיה כך היה.

נער יהודי ממרוקו נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים קטלנית, וכל מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו. הנער, שהוא והוריו התרחקו משמירת מצוות, שכב בבית החולים במצב שהוגדר על ידי הרופאים כמוות קליני.

לאביו של החולה יש אח חרדי בבני ברק. מששמע על האסון מיהר לביתו של הרב מנדל. הצדיק עצם את עיניו, פניו התלהטו, ולפתע שמעוהו צועק: "הוא יבריא, הוא יבריא"...

ועד שהצליח הדוד להתקשר למרוקו ולבשר את הבשורה להורי הפצוע, התקשרו הם אליו ובישרו לו בקול חנוק שהילד התעורר לחיים. כשביקש לדעת את השעה מתי אירע הנס, התברר שהיה זה בדיוק בעת שיצאו המילים מפיו של הצדיק.

זה חלקו הראשון של המעשה, שגם הוא מצמרר עד לאימה.

 

"אני מוכן לקבל על עצמי עול מצוות"

כמה דקות לאחר שהתעורר, שאל הנער הפצוע את הרופאים ואת קרוביו שסבבוהו מכל עבר, "מי זה הרב מנדל, מי זה הצדיק הרב מנדל". משנרגע מעט, סיפר שכאשר היה שרוי במוות הקליני שלו, ראה את עצמו נכנס להיכל בתוך היכל, וחולף בדרכו על פני היכלות רבים, כהגדרתו, עד שבהיכל אחד פגש את סבו, שהיה צדיק מפורסם במרוקו, וזה אמר לו כדברים האלה:

"היודע אתה שהינך נמצא בעולם העליון, ובבית דין של מעלה גזרו עליך מיתה? אולם יש צדיק אחד בארץ ישראל, ושמו הרב מנדל, שדבריו נשמעים כאן, והוא מתחנן לפני בוראו שישאיר אותך בחיים, אבל בתנאי שתתחיל לשמור על כל תרי"ג מצוות. האם הינך מוכן להתחייב על כך, שברגע שתתעורר לחיים תחזור בתשובה"?!

"והשבתי מיד שאני מוכן לקבל על עצמי עול תורה ומצוות", סיים הנער את סיפורו בבית החולים.

בני המשפחה ששמעו את הסיפור המדהים, החליטו - כולם - לחזור בתשובה.

תגיות:בית דין של מעלהמוות קליניטובך יביעו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה