חדשות בארץ

ניצול מקומם: רשתות מחתימות עובדים על טפסים שיחייבו אותם לעבוד בשבת

מעסיקים למדו את השיטה: מחתימים עובדים על טפסים למילוי של הצהרת 'חסרי דת' ולאחר מכן מחייבים אותם לעבוד בשבת קודש

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

קואליציית 'שבת שוויון' חשפה תופעה חדשה ומקוממת: בעלי רשתות גדולות אשר פועלות בשבת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה, מצאו דרך חדשה כדי להעסיק עובדים בניגוד גמור לחוק.

לפי דיווח הקואליציה: כאשר מבקשות אותן חברות לקלוט עובדים חדשים, הן מציגות בפניהם טופס למילוי של הצהרת 'חסרי דת'. העובדים מוחתמים על הטופס כאשר נאמר להם שמדובר כביכול בטופס שמגן על בעל העסק מפני פקחי משרד הכלכלה, אלא שבסופו של דבר נועד הטופס למטרה אחת ויחידה – להפוך את העובדים ל'מחוסרי דת', וכך לא יהיה ניתן לחייב אותם בחוק שעות עבודה ומנוחה, אשר אינו עוסק בחסרי דת, אלא תקף רק כלפי יהודים.

בקואליציית שבת שוויון טענו כי העובדים שמוחתמים על הטופס אינם מעזים להתלונן על כך בשל פחד מפני המעסיקים. הדבר גורם לכך שהמעסיקים מנצלים זאת וממשיכים לפעול באופן שאינו חוקי.

רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואליציית 'שבת שוויון' מחה על כך בתוקף: "מדובר בהמרת דת אנטי חברתית. זוהי תופעה מסוכנת שרשתות פיתחו בהליך מנוגד לחוק. טופס חסר הדת הוא עוד אבן בנדבך הפעילות האנטי חברתית של הרשתות ומרכזי המסחר הפועלים בשבת, באמצעותו הם דורסים את השבת ואת החוק, ורומסים את העובדים המוחלשים ובעלי העסקים הקטנים שמבקשים לשרוד. חובה על מערכת האכיפה בישראל לשוב ולהראות שהיא קיימת".

תגיות:עובדיםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה