חדשות בארץ

מרגש: גיל החלים מסרטן ועלה הבוקר לכיתה ד’

"אמרתי לעצמי שלא נורא שאת כל שנת כיתה ג' אעבור בבית החולים, והתפללתי בכל יום שבכיתה ד' אני רוצה להיות בבית ספר שלי"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

גיל בשארים בן ה-9 עולה הבוקר לכיתה ד'. את שנת הלימודים תשע"ז התחילו היום למעלה משני מיליון תלמידים, אך בבית משפחת בשארים ובבית הספר "מעלה הבשור" ההתרגשות עצומה: לאחר שנה של מחלה קשה, בחסדי שמים החלים גיל והוא עולה עם חבריו לכיתה ד' בבית ספרו האהוב. 

השנה האחרונה היתה קשה עבור משפחת בשארים. גיל עבר סדרה ממושכת של טיפולי כימותרפיה וביולוגיה, ונעדר כמעט לחלוטין מבית הספר שלו. במשך השנה למד גיל בכיתה ג' בבית הספר שמפעיל משרד החינוך בבית החולים סורוקה.

"אני ילד מאוד חייכן ומאוד אופטימי", מספר גיל לישראל היום בחיוך שובה לב, "אבל מחלת הסרטן גרמה לי להרבה עצב כי הייתי צריך לעבור טיפולי כימותרפיה מאוד כואבים וקשים, כי נהייתה לי קרחת, כי שכבתי הרבה בבית חולים, ולא יכולתי ללכת לבית הספר שאני כל כך אוהב ללמוד בו ולשחק עם החברים שלי".

גיל ממשיך ומספר כיצד עברה עליו השנה האחרונה. "בבית החולים יש בית ספר נפלא, עם מורים נפלאים, ולמדתי את כל הדברים שאני הכי אוהב, בעיקר מדעים. אז אמרתי לעצמי שלא נורא שאת כל שנת כיתה ג' אעבור בבית החולים, והתפללתי בכל יום שבכיתה ד' אני רוצה להיות בבית ספר שלי".

משפחת בשארים מתגוררת ביישוב ישע שבאשכול, והם התמודדו בגבורה במהלך השנה האחרונה. גלית, האם, אומרת: "גיל ואנחנו כמשפחה החלטנו לראות את הצד החיובי. זה נשמע נורא להגיד שיש צד חיובי במחלת הסרטן, אבל כל אחד ונקודת המבט שלו על החיים, ולכן גם שיתפנו את כל החברים, את התושבים במושב, ואת כולם למעשה, במה שעובר גיל, כדי שלא ידברו מאחורי הגב, אלא יראו את זה כאילו מדובר בחלק מהם - והצלחנו בזה".

ניקול סגל, מנהלת בית הספר שמפעיל משרד החינוך בסורוקה, סיפרה שגיל הוא "ילד מקסים, חכם, נבון, עבר בגבורה גדולה את הטיפולים והתמודד עם המחלה, ולא ויתר על לימודים במהלך כל השנה שעברה".

תגיות:לימודיםסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה