סיפורים אישיים

הפייטר החילוני: "לא אעבוד בשבת, תמורת כל סכום שיציעו לי"

זה ארבעה חודשים ששי איטח בן ה-31, מחפש עבודה. אך יש לו עיקרון אחד ויחיד, שעליו הוא לא מוכן לוותר: השבת. הוא אמנם אינו מגדיר עצמו כאדם דתי, אבל לדבריו, כבר בתחילת דרכו כשכיר – הבין שהשבת היא 'מחוץ לתחום', וסירב לכל הצעות העבודה שכללו עבודה בשבת. "לא אעבוד בשבת תמורת כל סכום שיציעו לי. השקט שלי בשבת, שווה כל שקל", הוא אומר

אא

זה ארבעה חודשים ששי איטח בן ה-31, מחפש עבודה. אך יש לו עיקרון אחד ויחיד, שעליו הוא לא מוכן לוותר: השבת. הוא אמנם אינו מגדיר עצמו כאדם דתי, אבל לדבריו, כבר בתחילת דרכו כשכיר – הבין שהשבת היא 'מחוץ לתחום', וסירב לכל הצעות העבודה שכללו עבודה בשבת. "בסך הכל אני אדם שאוהב לעבוד", הוא מעיד על עצמו. "יש לי תחומי עניין וידע מגוונים ועבדתי כטכנאי אלקטרוניקה מוסמך בחברות מובילות".

"אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתי מובטל לאורך תקופה כל כך ממושכת", הוא מדגיש, אך בהמשך הדברים מציין כי לצד העיסוק הטכני שלו מצטרף צד נוסף. הצד של הנשמה. "ולא סתם הדגשתי את עניין הנשמה", אומר איטח. "זה מושג בעל ערך משמעותי עבורי, בייחוד בכל הקשור לעבודה. אני אמנם לא דעתי, אבל כבר בתחילת דרכי כשכיר, הבנתי שאין אפשרות מבחינתי שאעבוד בשבת. הנשמה לא נתנה לי. הייתי מגיע לסוף השבוע 'עם הלשון בחוץ', עייף ועמוס מכל טרדות השבוע ורק רוצה לנוח".

את אותה 'מנוחה' מתאר איטח כפגישה עם חברים, טיול בחיק הטבע ועוד – פעילויות שעוזרות לאיזון הנפשי שלו, ו"תורמות לחידוש האנרגיות לקראת שבוע עבודה נוסף", כהגדרתו.

 

"לעובד מגיע לנוח, בדיוק כמו למעסיק - שנח בשבת"

 וזו בדיוק הסיבה שבגינה סירב לכל מקומות העבודה, שהציעו לו לעבוד בשבת. "ביקשו ממני לעשות את אותו הדבר בדיוק במשך שבוע ימים, במשמרות, בלי לחשוב לרגע שמגיע לעובד לנוח, בדיוק כמו שהמעסיק שלו נח בשבת".

ואם כן, מה לגבי מוצאי שבת? תתפלאו לשמוע אבל גם לזה מתנגד איטח בכל מאודו. "מבחינתי, עבודה במוצאי השבת היא כמו עבודה במוצאי יום ראשון, כשבראשון אני בחופש. יום מנוחה הוא יום מנוחה מלא, המאפשר לנו להתנתק לגמרי מהעשייה היומיומית השוטפת".

וכאן נוגע איטח בנקודה כאובה לא פחות, סוגיית החברים שכן עובדים בשבת. חלקם עושים זאת כדי להרוויח עוד כמה שקלים כי אז הם מקבלים תשלום כפול, ואחרים "פשוט כי הם לא מבינים שבסופו של דבר, זה עלול לפגוע בהם נפשית ופיזית", הוא אומר נחרצות, ומוסיף: "השחיקה שנוצרת כתוצאה משבוע עבודה של שבעה ימים, היא כמו בלון שמתנפח עד שמתפוצץ. שלא יתפלאו אם ימצאו עצמם חולים במחלות של סטרס ועייפות".

ומה באשר אליו? "אני לא מוכן להגיע למצב הזה, ולא אעבוד בשבת תמורת כל סכום שיציעו לי. השקט שלי בשבת, שווה כל שקל. בכל מה שקשור למנוחה בשבת – אני לא מתכוון להתפשר. אני רוצה להאמין שיש מספיק מקומות עבודה שירצו את שירותיי, מתוך הבנה שיום מנוחה עבורי, משמעו עובד פרודוקטיבי יותר בשאר ימות השבוע, עבורם". ומתוך שלא לשמה - יבוא ב"ה לשמה. 

תגיות:מנוחהקידוש ה'חילוניםדתייםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה