חדשות בעולם

"חצי עיר נמחקה": לפחות 21 הרוגים ברעש אדמה באיטליה

צוותי החילוץ מתקשים להגיע לאזור בשל קריסת אחד הגשרים בדרך לאזור. גורמי החילוץ באיטליה העריכו כי האסון עלול להסתיים במאות הרוגים

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

רעידת אדמה בעוצמה של 6.2 הכתה לפנות בוקר (רביעי) במרכז איטליה, והורגשה בבירה רומא. מוקד הרעש נמצא במרכז המדינה, כ-80 ק"מ מהעיר פרוג'ה. בתקשורת המקומית דווח על נזק רב שנגרם למספר ערים וכפרים באזור. עד כה ידוע על 21 הרוגים, אך ההערכה היא כי המספר גדול בהרבה.

הרעש פגע בעיירה נורסייה בה מתגוררים כ-3,000 בני אדם. בניינים קרסו ונגרם הרס רב. ראש העיירה, סטפנו פטריצ'י, אמר לתחנת הרדיו המקומית RAI כי "העיר לא קיימת יותר", כלשונו. "הוצאתי הנחייה לפתוח את הדרכים. יש לנו אנשים שקבורים מתחת להריסות. אני חושש שהם מתים", אמר. מוקדם יותר סיפר כי לא הצליח ליצור קשר עם שירותי ההצלה או עם בית החולים המקומי.

העיתון 'לה רפובליקה' דיווח כי צוותי החילוץ מתקשים להגיע לאזור בשל קריסת אחד הגשרים בדרך לאזור. גורמי החילוץ באיטליה העריכו כי האסון עלול להסתיים במאות הרוגים.

נזק רב נגרם למספר ערים וכפרים באזור. ראש העיר דיווח כי בעירו נהרגו ארבעה בני אדם, זוג הורים ושני ילדיהם, לאחר שנקברו תחת הבניינים שנפלו.

אחד התושבים סיפר: "פתאום לפנות בוקר המיטה שלי החלה לרעוד. זה היה מפחיד מאוד. זה נרגע, ואז הגיעה שוב רעידה וברחתי מהבניין. לידי בניין קרס".

כשעה לאחר הרעש החזק, היכה רעש משני בעוצמה של 5.5 דרגות באותו אזור במדינה. כך דיווח המכון הגאולוגי במדינה.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, מסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעש האדמה.

תגיות:איטליהרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה