חדשות בארץ

חשיפה: טכנולוגיה חדישה תזהה סלמונלה, עוד בפס הייצור של תעשיות המזון

טכנולוגיה חדישה שחשף לאחרונה איש העסקים ברוך ליוייב, מבטיחה לזהות את נגיף הסלמונלה עוד בפס הייצוא של תעשיות המזון השונות, בטרם ישווק ברשתות המזון. כעת מחכים לאישור סופי של הרבנים הראשיים לישראל, ומקווים שהטכנולוגיה אכן תצלח את פירמידת הבירוקרטיה הישראלית

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

חשיפה: לאור מתקפת הסלמונלה שזעזעה את אמות הספים שלנו בשבועות האחרונים - איש העסקים ברוך ליובייב מציג טכנולוגיה חדישה לזיהוי נגיפים (ביניהם סלמונלה) שכוללת מערכת חיישנים מהמתקדמות והטובות ביותר בעולם.

מדובר במערכת שבכוחה לזהות את הנגיפים כבר בפס הייצור של תעשיות המזון, ולמגר אותם בטרם יתפשטו החיידקים וישווקו במוצרי המזון שלנו. "זהו בעצם אמצעי סריקה ובדיקה, המיועד אך ורק לבדיקה מהירה וראשונית בתוככי המפעלים", מסביר ליובייב. "אך אינו מהווה תחליף לבדיקות מעבדה היקפיות. אני יכול לומר שמכל הבדיקות שבוצעו באמצעות הטכנולוגיה הזו, לא מצאתי אפילו מקרה אחד שבו היא פספסה את החיידק או החומר המזוהם".

עם זאת, ליובייב מדגיש כי עדיין, מדובר במכונה, ועל כן זהו אמצעי בקרה נוסף אך לא כתחליף למשגיחי כשרות או בדיקות מעבדה. לדבריו, בסין כבר פועלת טכנולוגיה זהה בפסי ייצור המזון, לאחר ששתי יצרניות 'מעלו' בתפקידן, והוסיפו כימיקל רעיל בשם מלמין למזון - שמאוחר יותר גרם לזיהום חמור ומסוכן.

כל שנותר לעשות כעת הוא לחכות לאישורם הסופי של הרבנים הראשיים לישראל, ולקוות שהטכנולוגיה המבטיחה – אכן תצלח את פירמידת הביורוקרטיה הישראלית, וכמובן, שתעמוד בייעוד כמצופה.

תגיות:בשרסערהמשגיח כשרותטכנולוגיהסלמונלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה