חדשות בארץ

יוזמה יפה במשרד החינוך: ארבע שעות לימוד על מורשת יהדות אתיופיה, החל משנה הבאה

החל משנה הבאה, תוכנית חדשה של משרד החינוך תוכנס לסדר היום של תלמידים ברחבי הארץ – לימוד מורשת יהדות אתיופיה. המטרה: חיזוק ההכרה בבני הקהילה, כשווים בחברה הישראלית

אא

רפורמה מבורכת במשרד החינוך: החל משנה הבאה תתווסף לתוכנית הלימודים הרגילה, תוכנית חדשה שתכלול ארבע שעות לימוד על מורשת יהדות אתיופיה על בסיס חלוקה של שלושה צירים עיקריים: הציר המשפחתי, הציר הקהילתי וציר העם, ושילובו במדינת ישראל.

על התוכנית שקד צוות מיוחד מטעם משרד החינוך שפעל בשיתוף עם נציגי הקהילה האתיופית, ובמסגרתה ילמדו התלמידים על התרבות העשירה שהביאו איתם בני העדה, על הסיפורים המרגשים של המסע לארץ ישראל, על הקשיים שנלוו להסתגלות תרבותית מחודשת ועל סיפורי ההצלחה של השתלבות, 'כנגד כל הסיכויים'.

וזה עוד לא הכל: במתכונת שיעורי האזרחות של התלמידים, יושם דגש על לימוד נושאים כגון שוויון זכויות, כבוד האדם, ועוד – במטרה לחזק בקרב התלמידים את תחושת ההוקרה כלפי העדה – על מנהגיה, תרבותה, ומורשתה המעטירה. "הסיפור של העלייה המופלאה מאתיופיה הוא סיפור על אהבה, אהבת ציון ואהבת ירושלים – מול כל הקשיים", כך התבטא ואמר שר החינוך נפתלי בנט. "והמתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת, היא לדאוג שכל עם ישראל יכיר את הסיפור המופלא הזה. במערכת החינוך יש מקום לכולם, כל אחד עם הזהות והמורשת שלו".

עוד הוסיף שר החינוך ואמר כי מטרת התוכנית המרחבית הזו היא אחת: ששילובם של יוצאי אתיופיה ישתפר בכל התחומים, בתוך החברה הישראלית.

 

תגיות:יהדות אתיופיהמורשתמשרד החינוךתוכנית לימוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה