כתבות מגזין

איך לגרום לבוס לתת לכם העלאה במשכורת

שש עצות ממומחים מובילים בתחום, שיעזרו לכם לבקש ולקבל העלאה במשכורת

אא

כולנו היינו פעם בסיטואציה הזו: מרגישים כבר הרבה זמן שהמשכורת שלנו מדשדשת במקום, ומשוכנעים שכל קשר בינה לבין מידת התרומה שלנו למעסיק – מקרי בהחלט. מעסיקים, מצידם, בדרך כלל לא יזמו העלאה אם לא ביקשתם במפורש. במילים אחרות, אין ברירה אלא לקבוע שיחה עם הבוס ולהציג את הטיעונים שלכם. אז איך מבקשים העלאה באופן שיגרום לבוס להיעתר לבקשה? אספנו עבורכם רשימה של טיפים ממומחים שמכירים היטב את דרכי החשיבה של מעסיקים.

1. דעו מה הערך האמיתי שלכם בשוק. ד"ר קת'רין ברוקס, אחראית תחום פיתוח קריירה באוניברסיטת וויק פורסט האמריקאית, מדגישה כי: "תבדקו בסקרים ומחקרים מקומיים מה המשכורת המקובלת למשרה שאתם ממלאים. נסו לגלות כמה מרוויחים עמיתיכם בארגון. באופן זה תוכלו לגבש תמונת מצב ריאלית לגבי המשכורת שאתם יכולים לקבל. חשוב: גם אם גיליתם שאחרים במשרד מרוויחים יותר ממכם על אותה עבודה, אל תאמרו את זה לבוס. פשוט ציינו מה התשלום המקובל לעבודה שאתם עושים ולמה אתם חושבים שאתם עושים עבודה מצויינת וראויים לתשלום הזה".

2. התחילו בנימה חיובית, מציעה לין טיילור, מומחית אמריקאית למקומות עבודה. ספרו לבוס כמה אתם נהנים מהעבודה, אבל ציינו גם שאתם מרגישים כי תחומי האחריות שלכם ועומס העבודה המוטל על כתפיכם גדלו, וכי אתם תורמים לארגון יותר ויותר. בהתאם לכך, הוסיפו, הייתם רוצים לדבר על המשכורת שלכם. בשום אופן אל תאיימו בעזיבה ואל המציאו הצעה טובה ממקום עבודה אחר.

3. הזכירו לבוס את היתרונות וההישגים הייחודים שלכם. באופן אידיאלי, הבוס צריך להיות מודע אליהם כבר: בכל מקום עבודה שווה לפתח נישה מיוחדת שבה אתם כוכבים. אבל, כמובן, צריך להזכיר לבוס בשיחה את ההישגים הברורים שלכם, שלא ממש ברור איך מקום העבודה היה מגיע אליהם אחרת. "הבוס שלך יילחם עלייך, אם העזיבה שלך 'תתקע' אותו. אם הוא יכול מחר לגייס עובד דומה, הוא ישחרר אותך באהבה", אומר זאב אריאלי, פסיכולוג ויועץ ארגוני ומנכ"ל המרכז למנהיגות. "רואים את זה בארגוני היי טק, שלפעמים עובד מחזיק איזשהו סוג של ידע או מיומנות שאין לאף אחד אחר. או אם זה במכירות, אם אתה יודע שאתה נמצא במוקד מכירות ועושה 20 אחוז מהמכירות של המוקד כשיש שם עוד 20 אנשים - מצבך טוב".

4. בחרו טיימינג טוב וקבעו פגישה. "בחרו את הרגע הנכון לבקש. זה לא רעיון טוב לבוא לבקש העלאה כשאתם שונאים את העבודה שלכם או הבוס שלכם בלחץ אדיר", מייעץ ברנדאן קינג, מנכ"ל חברת קינג ובישופ. שריל רסקין, מייסדת חברת מדיה, מוסיפה: "קבעו פגישה מיוחדת עם הבוס כדי לדון בנושא. אל תעשו את זה באופן ספונטני או כשהבוס טרוד במשהו אחר".

5. אל תהפכו את זה לעניין אישי, מזהירה דיאן ארנת', מומחית לפיתוח קריירה. רוב המעסיקים יכבדו טיעונים המתבססים על עובדות והגיון: המשכורת המקובלת בשוק, תחומי אחריות שנוספו לכם, הישגים מוכחים, וכן הלאה. אל תכניסו בשום אופן עניינים אישיים לבקשת המשכורת. "בעלי פוטר לאחרונה", "בדיוק חיתנו את הבת ויש לנו הרבה הוצאות", או אפילו: "אני נכנס לדיכאון כל פעם כשאני מקבל את תלוש המשכורת" – כל אלה אמירות שצריכות להישאר מחוץ לחדרו של הבוס. הכל נכון? אז מה. האמירות הללו מעמידות אתכם באור לא מקצועי. והדבר האחרון שישכנע בוס להעלות לכם משכורת זה תחושה שלו שאתם לא מקצועיים מספיק.

6. תרגלו משא ומתן מראש. לפני שאתם יושבים עם הבוס, מציעה קוני תנסוליס-קראצ'יו, מנכ"לית חברה לאימון קריירה, ערכו סימולציה קודם עם בן משפחה או חבר עם כישורי משא ומתן קשוחים. מה תעשו עם הבוס יגיב כך או אחרת? איזה טיעון נוסף אתם יכולים להציג? האם אתם מוכנים לשקול הטבות כמו ימי חופשה או בונוסים כתחליף לחלק מהעלאה שרציתם? איך לחכות בסבלנות כשהבוס שותק ולא להתפתות לפטפוט עצבני? כמו בכל דבר אחר בחיים – אין כמו תרגול מראש שיביא אתכם מוכנים ובטוחים יותר בעצמכם לפגישה עם הבוס.

וכמובן, לפני ואחרי כל העצות המקצועית...אל תשכחו להתפלל.

תגיות:עבודהמשכורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה