חדשות יהדות

הגאון רבי משה מרדכי חדש, ראש ישיבת אור אלחנן, הלך לעולמו

אבל בישיבת אור אלחנן: ראש הישיבה, הגאון רבי משה מרדכי חדש הלך לעולמו לאחר מחלה קשה. הותיר אחריו אלפי תלמידים המספרים בגעגועים על דמות ייחודית ומורמת מעם

הגאון רבי משה מרדכי חדש (צילום: פלאש 90)הגאון רבי משה מרדכי חדש (צילום: פלאש 90)
אא

אלפים השתתפו הערב (יום ד') במסע הלווייתו של הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, ראש ישיבת אור אלחנן, אשר נפטר בשעות הצהריים לאחר שחלה בחודשים האחרונים במחלה קשה. כשנודע על פטירתו הוסרה הפרוכת בישיבת אור אלחנן ואלפי תלמידיו קרעו קריעה.

הגרמ"מ חדש נולד בירושלים, בשנת תש"א, לאביו רבי מאיר חדש אשר כיהן כמשגיח בישיבת כנסת ישראל חברון. בבחרותו למד הגרמ"מ חדש בישיבת חברון ולימים נישא עם רעייתו, הרבנית שרה לבית לפין.

בשנת תשל"ט, בעודו אברך צעיר לימים, הוא התבקש על ידי הגאון רבי שמחה וסרמן זצ"ל לבוא לכהן כראש ישיבה בישיבת אור אלחנן, אותה הוא פתח בארץ לעילוי נשמת אביו – רבי אלחנן וסרמן זצ"ל. הגרמ"מ חדש נכנס לתפקיד, ומאז אותו יום ידעה ישיבת אור אלחנן התפתחות בלתי פוסקת. ראש הישיבה השקיע בה כוחות ומשאבים, ואף היה ידוע בנסיעותיו הרבות אל גבירים בחו"ל כדי לשדלם שיתרמו לישיבתו. עם השנים זכה הגרמ"מ חדש לייסד סניפים נוספים ברחבי הארץ המשמשים כישיבות קטנות, ומספר התלמידים בכל הסניפים הלך וגדל. על אף המוסדות הרבים ראש הישיבה הכיר היטב כל תלמיד, ואף הקפיד למסור שיעורים  קבועים בכל אחת מהישיבות.

לפני מספר חודשים חלה ראש הישיבה במחלה הקשה ונאלץ לעבור טיפולים. בשלב מסוים הוא שב למסור שיעורים בישיבה והיה נראה כי המחלה חלפה, אך בימים האחרונים הוא אושפז שוב במצב קשה מאוד והיום (ד') בשעות הצהריים הוא השיב את נשמתו, כאשר סביב מיטתו נמצאים בני משפחתו ותלמידיו כשהם זועקים את פסוקי הווידוי.

אלפים צעדו אחר מיטתו בלוויה אפופת יגון שבסיומה נטמן בהר המנוחות, בחלקת קבר הסמוכה לקברו של הגאון רבי שמחה וסרמן זצ"ל, אשר ייסד את הישיבה שאותה טיפח הגרמ"מ חדש במשך כל חייו.

תגיות:הגרמ"מ חדשישיבת אור אלחנן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה