סיפורים אישיים

הרופאים לא מאמינים: המחלה נסוגה ביותר מחמישים אחוזים

"הכוח של התורה הוא שמחזיק אותי. בזכות התורה, שהאברכים לומדים, ובזכותכם, שמחזיקים את האברכים, אני עומד כאן היום"

אא

סיפור שלא מותיר עין יבשה: קבוצת חברים, אנשי עסקים בוגרי ישיבות קדושות שיצאו למעגל העבודה, הקפידו להיפגש מדי שבוע לשיעור תורה קבוע.

לפני כשנה, התבשרו החברים בבשורה קשה: אחד מבני הקבוצה, ר' יאיר דימנטמן הי"ו, חלה במחלה קשה.

החברים החליטו לקום ולעשות מעשה, והחליטו מספר החלטות. ראשית, הוחלט פה אחד שאת שיעור התורה השבועי יקדישו לרפואתו של חברם הטוב יאיר בן אסתר. בנוסף, החליטו ביוזמה מיוחדת לפתוח כולל אברכים לרפואתו של חברם היקר.

הכולל נקרא "נרו יאיר", ואת האברכים הלומדים בו מממנים חבריו של יאיר באופן כזה: כל איש עסקים אחראי על אברך אחד. זהו מיזם תורני-חברתי הנקרא "אברך אישי". במסגרת המיזם הייחודי, כל אדם שעובד לוקח על עצמו החזקת אברך, כאשר איש העסקים יודע מי האברך שלומד עבורו להצלחתו. וכך, לא מדובר בתרומה אנונימית להחזקת תורה, אלא שותפות של ממש, יששכר וזבולון, כאשר כל אברך יודע מי ה"זבולון" שלו וכל איש עסקים יודע מי ה"יששכר" שלו.

בתוך ימים אחדים הוקם הכולל, שאת ספסליו חובשים כיום עשרות אברכים שעמלים על התורה לרפואתו של יאיר.

השבוע נפגשו חברי הקבוצה לציון שנה להקמת הכולל. באחד מרגעי השיא של הערב, החליט יאיר דימנטמן לקחת את המיקרופון ולדבר בפני הקהל – חבריו. בהתרגשות ובקול רועד, סיפר יאיר את מסכת התלאות שעברה עליו מאז התבשר על המחלה הארורה לפני כשנתיים ועד לטיפולים הכימותרפיים אותם הוא עובר מיד יום ביומו.

"לפני שנה", סיפר יאיר, "הרופאים כבר החליטו על טיפול משמר בלבד, כיוון שלטענתם הטיפולים המרפאים כבר לא יעילים עבורו".

"ואז הוחלט על הקמת הכולל", המשיך יאיר כשדממה שוררת בחדר. "אני רוצה להגיד לכם", אמר בהתרגשות: "הרופאים לא מצליחים להבין איך בשנה החולפת המחלה נסוגה ביותר מחמישים אחוזים. אין להם הסבר רפואי לדבר הזה. זה לא משהו שהם מצליחים להבין".

יאיר המשיך בהתרגשות: "אבל יש משהו שאני יודע והרופאים לא יודעים: הכוח של התורה הוא שמחזיק אותי. בזכות התורה, שהאברכים לומדים, ובזכותכם, שמחזיקים את האברכים, אני עומד כאן היום. אני רואה את זה בחוש. אין לזה שום הסבר אחר. אני רוצה להודות לכם חבריי, זה הכל בזכותכם". דממת התרגשות עמוקה שררה בחדר, ואנשי העסקים לא הצליחו לכלוא את דמעותיהם.

את הסיפור סיפר מי מנחה הכנס, הרב חיים הורביץ, רבה של שכונת "צהלה" בתל אביב. הוא סיים את דבריו באמרו: "את מה שידעתי משחר ילדותי, זכיתי השבוע לראות במוחשיות. כוחה של תורה שהיא מגנא ומצלא כפשוטו. יאיר בן אסתר שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה הוא ההוכחה. חבריו הם ההוכחה לערבות ההדדית שבזכותה הוקם הכולל הזה במסגרת המיזם "אברך אישי".

הציבור מתבקש להרבות בתפילה לרפואתו השלמה של יאיר בן אסתר בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:רפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה