חדשות בארץ

באישון לילה: חוק הליבה אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: תבוטל החובה ללמד בין 10 ל-11 שעות בשבוע מתמטיקה, מדעים ואנגלית במוסדות החינוך החרדים כהתניה להמשך התקצוב

אא

חוק הליבה אושר הלילה בקריאה ראשונה: ברוב של 37 ח"כים ובהתנגדות של 33, אישרה הלילה (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הליבה.

על פי התיקון, תבוטל החובה ללמד בין 10 ל-11 שעות בשבוע מתמטיקה, מדעים ואנגלית במוסדות החינוך החרדים. עם זאת, התיקון יאפשר לשר החינוך שיקול דעת באשר להחלטה על תנאי התקצוב של מוסדות הפטור.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שהציג את החוק, אמר כי "בן גוריון התחייב בפני כל יהודי כי יתחנך לפי אורח חייו, הוא הבין שאינו יכול לכפות על אף יהודי לחיות לא לפי המסורת. 65 שנה נהגה אתם כך הכנסת עד שהגיעה הצעת החוק של יש עתיד".

"כאשר היישוב היהודי היה קטן יותר, אותם יהודים התרכזו בעיקר בירושלים. לאחר שהוכרזה המדינה, במסגרת חוק חינוך חובה שנחקק בימים ההם, כפי שקבעו בחוק מעמד לארבעת הזרמים, דרשה אגודת ישראל בשם גדולי ישראל לקבוע מעמד מיוחד לאותם מוסדות שקיבלו את ההגדרה 'מוסדות פטור'. היהודים שהסכימו לשלוח את ילדיהם למוסדות פטור, ידעו מראש שהם לא ייהנו מהתנאים והכספים שיכול לקבל כל ילד אחר הלומד באחד מהזרמים. זה היה מאבק עיקש שניהל אותו הרב יצחק מאיר לוין, בהנחיותיו הברורות של הרב מבריסק.

"קודם לכן, פעל גם הרב מבריסק שהמשלחת מטעם אגודת ישראל שהופיעה באו"ם לפני הכרזת המדינה, שכללה את הרבנים רוזנהיים, גודמן וסבי הרב משה פרוש, דרשו ואף השיגו החלטה של האו"ם וזו לשונה: "המדינה תבטיח חינוך לערבים וליהודים, בכבוד, לפי השפה והמסורת של כל אחד. הזכות של כל קהילה, או כל קבוצה מסוימת בתוך כל קהילה, להחזיק מוסדות משלהם לחינוך החברים שלהם בשפה שלהם – תוך מילוי דרישות חינוכיות בעלות אופי כללי שהמדינה יכולה לבקש – לא ייסתרו או ייפגעו".

פרוש המשיך ותהה: "איך 'יש עתיד' חשבו לכפות על יהודים שינויים בתכני הלימודים? זה הפירוש שלהם להגדרה של 'מדינה יהודית ודמוקרטית'?

ח"כ משה גפני, (יהדות התורה) אמר בדיון: "מעולם לא שמעתי מישהו ממי שחוקק את חוק הכפייה הזה אומר שיש ילדים שהם נכים והם לומדים במוסד פטור ויש לשלוח להם סייעת. אף פעם לא שמעתי מישהו מהמפלגות הליברליות האלה דואגים לילדים האלה שמתוקצבים רק 32% ועכשיו פתאום דואגים לילדים האלה. תדאגו לילדים שלכם שילמדו ליבה - דף גמרא, תנ"ך, משנה".

כאמור, החוק אושר ברוב של 37 קולות, והוא יועבר להמשך דיון בועדת החינוך של הכנסת. ההערכה היא שהוא יאושר בקריאה שניה ושלישית כבר בשבוע הבא, עוד בטרם תצא הכנסת לפגרת הקיץ.

תגיות:מתמטיקהלימודי ליבהמאיר פרוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה