בריאות ותזונה

האם ידעתם שכאבי השיניים שלכם יכולים להצביע על בעיות בלב?

זה עשוי להישמע לכם מוזר, אבל היום כבר יודעים: מקורם של כאבי שיניים אינו קשור בהכרח לשיניים עצמן. ליתר דיוק, לעיתים הכאב עשוי להצביע על בעיות בלב, במקרים מסוימים אף על התקף לב שמתקרב ואפילו על אירוע מוחי. אז מה עושים? מפסיקים להישאר אדישים לכאב, והולכים להיבדק

אא

אמנם כבר מזמן הבינו ברפואה שהגוף שלנו עובד בתיאום מופלא וכל האיברים קשורים זה לזה, אבל כשתקראו את הידיעה המרעישה הזו, ספק אם תאמינו עד כמה.

ונתחיל בתיאור מקרה, שפורסם באתר YNET: גבר בשנות ה-50 לחייו הגיע לרופא השיניים, כשהוא סובל מכאבים בלסת התחתונה כבר זמן רב. עוצמת הכאב היתה בלתי נסבלת, והוגדרה על ידו כבין 7-9 מתוך 10. סבל רב נגרם לו, והכאב הגיע ספונטנית רוב הזמן, אולם אותו האיש הבחין שעוצמתו מתגברת במצבים של מאמץ או לחץ, וכן שלעיתים הכאב הקרין לצוואר או לכתף.

נואש, החליט האיש לבקר אצל רופאי שיניים שונים, ולו כדי להתחקות אחר מקור הבעיה. אולם שום רופא שהגיע אליו – לא הצליח לגלות כל בעיה בשיניים. האיש נשלח לצילומים – אולם אלה רק חיזקו את הרושם שמצב השיניים שלו תקין. הוא אף נתבקש לקחת משככי כאבים, אולם אלה בשלב מסוים הפסיקו להשפיע. גם זריקות הרדמה באזור לא הרגיעו את הכאב, והאיש נותר בסבלו הרב.

בשלב כלשהו, עלה החשד כי מדובר בכאב שמקורו במקום אחר בגוף, והוא רק מקרין על אזור הלסת. אז נשלח האיש לבדיקות כלליות, ודרך כאבי השיניים שלו – הוא אובחן כסובל ממחלת לב.

ברגע שזו טופלה – הכאב בשיניים נרגע.

מקרים דומים שאירעו, העלו חשד שמדובר בהתקף לב שמתקרב ואפילו באירוע מוחי, מה שבמקרים מסוימים התברר כאמתי לחלוטין.

נשמע לכם הזוי? מסתבר שמצב השיניים שלנו ובריאותם קשור בקשר בל יינתק למצב הבריאות הכללי של הגוף, וזה כבר הוכח מדעית.

לכן, חשוב שתדעו שכאב ממקור קרדיאלי (כלומר, כאב שמקורו באזור הלב), יכול להקרין לאזורים שונים בגוף, ובהם: הכתף, הגב, הבטן העליונה, יד ימין, הבטן העליונה, הסנטר, הלסת התחתונה וגם הצוואר והאוזן.

זיהוי מקודם של בעיות מסוג זה עשוי להציל חיים ממש, ורופאי השיניים אמורים להיות ערניים לתלונות מסוג זה ולבדוק את מקורן. לכן, חשוב שגם אתם תגלו אחריות: כואב לכם? אל תחכו! כאב הוא הדרך של הגוף לאותת לנו שמשהו לא בסדר. חשוב שנהיה קשובים אליו, לפני שזה חלילה יהיה מאוחר מדי.

תגיות:בריאות ותזונהרפואהשיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה