בריאות ותזונה

תאכלו ותירגעו: 6 מזונות שיפחיתו מכם לחץ וחרדה

לחוצים? מתוחים? עצבניים? במקום להמשיך להעמיס עליכם ערימות של נשנושים, שוקולד ופחמימות ריקות, קבלו שש הצעות למזונות בריאים שיגרמו לכם להרגיש טוב יותר – וגם ירגיעו אתכם

אא

תמיד חשבתם שאוכל בזמנים של לחץ ומתיחות הוא אכילה רגשית מיותרת? אז זהו, שלא. מתברר, כי יש גם מאכלים שפועלים בשני הכיוונים: מצד אחד הם בריאים ומזינים עבור הגוף, ומצד שני מיטיבים גם עם הנפש ומסייעים בהפחתה של לחץ וחרדה. רוצים כמה דוגמאות? קבלו:

1. חלב - החלב, שהינו בעל מנה גדושה של חלבון ועשיר גם בויטמינים B2  ו-B12, בעל יכולת הרגעה מהירה שנשארת לאורך זמן. מי שישתה חלב לפני השינה – יוכל אף ליהנות משינה רגועה יותר.

2. שיבולת שועל (קוואקר) – שיבולת שועל מגבירה את ייצור הורמון הסרוטונין, שתורם לתחושה כללית טובה יותר, מווסת את לחץ הדם, משפיע על מנגנוני השינה, מעלה את מצב הרוח ומגביר את תחושת השובע. כמו כן, כדאי להעדיף שיבולת שועל מלאה או אורגנית. אותה, לוקח לגוף זמן רב יותר לעכל, ומשכך גם השפעתה המרגיעה צפויה להימשך זמן רב יותר.

3. אבוקדו – האבוקדו עשיר בוויטמינים שונים מקבוצת B, שמסייעים בהפחתת לחץ וחרדה, ומשכך יכול לסייע בקלות לאנשים שמצויים במצבים מעין אלה.

4. תפוזים – כשאדם חווה לחץ, משתחרר בגופו 'הורמון הלחץ', שהינו הקורטיזון. בתפוז, יש ריכוז גדול של ויטמין C, שמסייע בהורדת הקורטיזול ומאזן את רמת הלחץ.

5. תרד – עלי התרד עשירים במגנזיום. משכך, הם מסייעים בוויסות רמת הקורטיזול, וכן מסייעים ביצירה של תחושת רוגע.

6. בשר הודו – בשר ההודו מכיל טריפטופן, שהינו חומצת אמינו, שמאותתת למוח לשחרר את הורמון הסרוטונין, שמסייע ביצירת תחושה של התרוממות רוח.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה