חדשות בארץ

היום: החקירה הנגדית במשפטו של אלאור אזריה

חקירתו הנגדית של אלאור אזריה מתחילה הבוקר בבית המשפט הצבאי ביפו. אזריה משיב לשאלותיו של התובע הצבאי בנוגע לשינוי הגרסאות

אא

חקירתו הנגדית של החייל היורה מחברון אלאור אזריה מתחילה הבוקר (שני) בבית המשפט הצבאי ביפו. אזריה משיב לשאלות של התובע הצבאי סא''ל נדב ויסמן.

לשאלת התובע האם המ"פ מסר עדות שקד, השיב אזריה "חד וחלק". לשאלה האם המג"ד לשעבר של אלאור, סג"א שפירא, שיקר בבית המשפט, אזריה השיב כי ''בחלק מהדברים'' הוא שיקר.

אזריה גם נשאל האם לדעתו מח''ט חברון לשעבר אל''מ יריב בן עזרא הוא עד שקר, והשיב ''אני לא כל כך זוכר מה הוא אמר פה במדויק. היו כמה דברים שלא בדיוק. יהיה לי יותר קל אם תראה לי את העדות''.

החייל נשאל על ידי התובע מדוע רק בשבוע האחרון סיפר לראשונה על הסטירה שקיבל לטענתו ממפקד הפלוגה, לאחר הירי במחבל. ''במהלך החקירות במצ"ח לא הייתי במצב נפשי טוב. גם עכשיו אני בטיפול", הסביר.

''לא זכרתי כמה דברים בעדות שלי במצ"ח. הייתי אז בהלם מהאירוע, מהמעצר ששמו אותי. בנוסף כל פעם היה משהו שגרם לי לרצות לגמור את החקירה מהר", הוסיף אזריה.

החקירה הנגדית של אזריה היתה אמורה להתחיל אתמול אחר הצהריים, אך החייל לא חש בטוב והוחלט לדחות את החקירה הנגדית להבוקר.

הבוקר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "אסור לדרג המדיני, בטח לשר בישראל, לקבוע את גורלו של החייל, בטח אם אתה שר הביטחון, לפני שההליך המשפטי יסתיים. בכל מדינה חופשית, בכל חברה חופשית ודמוקרטית, קודם כל בן אדם זכאי כל עוד הוא לא הורשע", אמר ליברמן.

ליברמן ציין עוד כי "לקבוע מראש שחייל סרח, שהוא פגע בנורמות מוסריות של צה"ל, לפני שהבירור התחיל, לדעתי זאת היתה שגיאה חמורה ואני חושב ככה גם היום כמו שחשבתי אז".

תגיות:אלאור עזריההחייל היורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה