טורים אישיים - כללי

מה עדיף, פאב לא כשר או שיעורו של הרב זמיר כהן באלנבי?

משה חיים, מפיק שיעורו השבועי של הרב זמיר כהן (שעבר לאחרונה מרמת אביב לבית הכנסת הגדול בתל אביב) בסיפור מעניין ומרגש שהגיע אליו

  • י"ח תמוז התשע"ו
אא

היה מרגש בשיעורו הגדול של הרב זמיר כהן שליט"א, שעבר אל בית הכנסת הגדול בתל אביב, החל מיום חמישי האחרון. בסוף הערב ניגשה אלי בחורה בשנות העשרים לחייה, וביקשה לקבל ברכה מהרב לכבוד יום ההולדת.

ההתרגשות נראית על פניה. ״לראות פנים מול פנים ולקבל ברכה מהרב זמיר כהן, לא כל יום זוכים לכך״, אמרה בחיוך והמתינה בסבלנות. "עומס הפגישות של הרב גדול", אמרתי והסברתי לה שצריך לתאם פגישה עם הרב, העסוק ימים ולילות בזיכוי הרבים. ״אשתדל להכניס אותך רק לברכה בין פגישה לפגישה״, אמרתי. היא מאוד שמחה, וסיפרה שהיא מהקריות ולא מאמינה שהיא נמצאת פה.

״התוכנית המקורית שלי הייתה ללכת לרחוב רוטשילד, לחגוג את יום הולדתי עם חברה, ולהמשיך את הערב באחד הפאבים באזור", סיפרה. "התיישבנו במסעדה והזמנו תפריט. בתקופה האחרונה התחלתי להתחזק, אבל עדיין לא ברמה של שמירת כשרות כהלכה. משהו האיר בי דווקא היום, והחלטתי להתעניין בכשרות המסעדה. חיפשתי בתפריט את חותמת הכשרות, אך מהר מאוד הבנתי שאני יושבת במקום שאינו שומר כשרות. אני לא יודעת מה קרה לי באותו הרגע, אבל פשוט לא יכולתי להזמין כלום. לא ידעתי מה לעשות. אמרתי לעצמי 'זה נסיון שאני עוברת דווקא ביום ההולדת, ואני לא מוכנה ליפול'. אמרתי לחברתי שזה לא מקום בשבילי, ואני חייבת למצוא מקום אחר. לקחתי את הנייד והתחלתי לשוטט ברשת, לחפש מקום אלטרנטיבי אחר, כשר כמובן. פתאום, באחד האתרים קפצה לי מודעת פרסום על שיעורו של הרב זמיר כהן בתל אביב. זה הרגע שהבנתי שאין סתם, ואני עכשיו עומדת במבחן. החלטתי לשנות אווירה, לעזוב הכל וללכת לשמוע דבר תורה לכבוד יום ההולדת, במקום למצוא את עצמי עם כוס שתיה על הבר של אחד הפאבים המקומיים. ובאמת שאני מאושרת מהבחירה".

התור שלה הגיע, הכנסתי אותה לרב וביקשתי שתגולל את סיפורה בפני הרב. הרב שמח מאוד לשמוע את הסיפור, ואמר "אם רק היינו צריכים לעבור לבית כנסת הגדול בשביל שאת תהיי פה הערב לשמוע דבר תורה - אין ספק שהיה שווה"...

תגיות:משה חייםהרב זמיר כהןבית הכנסת הגדול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה