טורים נשיים

רועת צאן, איזו מנגינה ישמיע חלילך?

כאשר העדר, רואה בך מנהיגה. את נדרשת, ומחפשת את הגישה הראויה. היכן היא, וכיצד מיישמים אותה? הפרשה הנשית לפרשת פנחס

  • ט"ו תמוז התשע"ו
אא

חשוב לך, להעביר לדור ההמשך. את הלפיד הבוער בנשמתך. מהם הצעדים, בהם תנקטי?

"ולא תהיה עדת ה', כצאן אשר אין להם רועה.  מנה עליהם מנהיג. שיהא סובל כל אחד ואחד, לפי דעתו". (רש"י)

בעיצומו של מסע מדברי. את נקראת לבוא, אצל רועת הצאן הוותיקה. כולך מתפעלת, מהצורה בה, היא מנווטת את העדר הגדול. ומהעובדה, שהכבשים נוהים אחריה בצייתנות אוהבת. "בקרוב, אצטרך לעזוב" היא אומרת לך. ובאותו הרגע, ליבך מחסיר פעימה. "מי ינהיג את כל אלו?" את שואלת בפליאה. מצביעה על הרחלות שמסתובבות בינכן. "בהוראת הרועה הגדול". היא עונה. "הפיקוד עובר אליך". מה? מבט סביב סביב, מגלה לך סוגים רבים. חלקן חומות או לבנות. מהן גדולות וחזקות. ומהן קטנות וחלשות. הפחד מצמית אותך. ואת מרגישה מחנק, במעלה הגרון. שאלתך פורצת ממך, זועקת. "איך אביא את כולן, ליעד המבוקש?". במקום תשובה, היא מושיטה לך, את חלילה. זה הזמן ללמוד, מנגינות קסומות. שֶׁיְּכַנְּסוּ סביבך, את כל העדר.

1. יש שירים, שאת מכירה את צליליהם בעל פה. כי מילדותך, הושמעו באוזנייך שוב ושוב. עד שנטמעו בלבבך. על פנחס נאמר, משיב חימה בן משיב חימה. כמו שאהרן היה עוצר המגפה מישראל, בקחתו את המחתה. כך פנחס עצר המגפה מישראל, בהריגת איש מישראל. (שפתי חכמים). אחז מעשה אבותיו בידו. דוגמא אישית של מסירות, נחרטת בנפש יותר ממלל רב מסר. העקרונות, שאת רוצה להנחיל לדור הבא. ישמי בעצמך. ותראי אותם, מחלחלים אט אט ביקירייך.

2. כדי לנווט, את כל כלי התזמורת. דרוש מנצח איכותי וחכם. אדם שידע לתמרן, בין המנגנים השונים.  בספירת המשפחות בעם. מעיד הקדוש ברוך הוא על כך. שנשות ישראל, שנאלצו להסתובב, כשפחות בזויות. בבתי המצרים, שטופי הזימה. הצליחו למרות הכל. לשמור על צניעותן וטהרתן. את מעלתן זו, השיגו בפקחות יתרה. וְאֶת צנועים חוכמה. כושר היכולת שלך, לנתב בתבונה בין שלל אתגרים ומשימות. היא היא, סוד הצלחתך הניהולית.

3. מחיאות הכף, הקצביות שלך. לנוכח הצלילים המתפזרים בחלל. נותנים עידוד, לאוחזים בכלי הנגינה. כן, בנות צלופחד דוברות. אור החיים אומר. ונתכוון ה' גם כן, לרומם הצדקניות החכמניות. במקום להתלונן על מחדלים. כדאי ורצוי לחפש את המעלות, של אלו שתחת חסותך. ספרי להם, עד כמה את מעריכה את מאמציהם וכישוריהם. מילים טובות כגון אלו. יקצרו תהליכים, ויזניקו אתכם קדימה.

4. בעודך מנגנת, את משתמשת בשתי ידיך. אך לכל יד, תפקיד שונה. זו תנגן, והאחרת תלוה. משה סומך את שני ידיו על יהושע. אומר הכלי יקר, כנגד שני הנהגות. תורנית ומדינית. לגבי התורה אל תתפשרי. בעניין המדיניות, אפשרי לתאם עמדות. על כן תהיה שמאל דוחה, וימין מקרבת. תצאי ותבואי לפניהם. השילוב הנכון, בין התקיפות הדרושה, לבין ניהול בנחת. יגרום להם, ללכת מעצמם אחרייך, באהבה גדולה.

יהי רצון, שצאן מרעיתך יתכנס סביבך. ויתענג על צלילי חלילך. ויחד, תתאגדו סביב הרועה הגדול. שיובילכם לציון ברינה, ולשמחת עולם.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:פרשת פנחסיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה