חדשות בארץ

האם הנשיא לשעבר ילמד מדי יום בכולל אברכים בקרית מלאכי?

היום יוכרע: האם נשיא המדינה ישוחרר מהכלא, לאחר שריצה שני שלישים מעונשו? חלק מתוכנית השיקום לאחר המאסר כוללת לימוד יומי ב'כולל אברכים' בקרית מלאכי

אא

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) תתכנס הבוקר (רביעי) כדי לדון פעם נוספת בבקשתו של הנשיא לשעבר, משה קצב, לניכוי שליש מעונש שבע שנות המאסר שנגזר עליו.

לאחר שנדחתה בקשתו הקודמת של קצב, היום יצרף הנשיא לשעבר חוות דעת של הרשות לשיקום האסיר, שבנתה תוכנית שיקום מפורטת ליום שאחרי הכלא.

על פי התוכנית שנבנתה עבור קצב, הועדה תפקח עליו בתקופה שלאחר שחרורו. כחלק מהתוכנית, על קצב להשתתף בטיפול קבוצתי אחת לשבוע. בנוסף, יהיה עליו לשהות חלק נכבד מהיום בבית המדרש באזור ביתו. אמש דווח כי בית המדרש שנבחר לצורך שיקומו של קצב הוא 'כולל אברכים' בקריית מלאכי, לשם יגיע קצב מדי יום וישקוד על תלמודו.

הרשות לשיקום האסיר תהיה אחראית על הנשיא לשעבר, שיהיה במעמד "אסיר ברישיון". בידי ועדת השחרורים הזכות להפקיע את הרישיון הזה, אם האסיר לא יעמוד בתנאי השחרור.

קשה לדעת מה תחליט ועדת השחרורים. אמנם, ב'רשות לשיקום האסיר' מאשרים את השחרור המוקדם, אך פרקליטות המדינה עדיין נחרצת בהתנגדותה לכך. בפרקליטות טוענים כי חוות הדעת של ה'רשות לשיקום האסיר' אינה קשורה כלל לשחרורו המוקדם של קצב.

לדברי גורמים בפרקליטות, גם אם תתקבל החלטה לשחררו ממאסר, תבקש הפרקליטות עיכוב ביצוע כדי להחליט אם לערער לבית המשפט או לא.

יצוין, כי תיאורטית, אם תאשר הוועדה לנכות  שליש מתקופת מאסרו, באותו רגע הוא יוכל להשתחרר ולשוב לביתו כאסיר ברישיון, משום שכבר ריצה שני שליש מתקופת מאסרו. 

תגיות:משה קצבכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה