הרב יצחק זילברשטיין

העצה הפלאית שפתרה את בעיית ההרטבה של הבחור

בחור בן 18 בא להתייעץ עם רופא על בעיית ההרטבה ממנה סבל. הרופא הציע פתרון רוחני – שאכן פעל את פעולתו

אא

"בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך" (שמות כ' כ')

 

בחור כבן שמונה עשרה הגיע אל ד"ר ברוקס מ"תל השומר" ושטח בפניו בעייה קשה. למרות גילו המבוגר הוא סובל מבעיות הרטבה וביקש רפואה למכתו.

הרופא ד"ר ברוקס, שהוא גם תלמיד חכם, נתן לו כמה עצות רפואיות, אבל לאחר מכן הציע לו גם לברך ברכת 'אשר יצר' בכוונה והטעים בפניו שבכוחה של ברכה זו להביא לריפויו.

לאחר זמן קצר חזר הבחור אל הרופא והודיע לו שאכן העצה פעלה את פעולתה והבעייה היתה כלא היתה. הרב מרא דאתרא שהביא את הסיפור אמר שמוכח בעליל שיש בברכה זו כוח רב כדי לרפא חולים ותחלואים קשים וכדאי אם כן לקבל על עצמנו לברך 'אשר יצר' בכוונה גדולה.

ומעשה שהיה גם באחד הכוללים בבני ברק שבנו הקטן של אברך חשוב חלה במחלה קשה. התאספו האברכים בגין זה לכינוס של חיזוק והחליטו לקבל על עצמם לברך ברכת אשר יצר בכוונה. ואכן, גם כאן פעל החיזוק בצורה המהירה ביותר והילד נירפא מהמחלה באופן ניסי לחלוטין.

מתוך שנים וחצי מיליון הברכות תישארנה רק כמה מאות

זה המקום וזה הזמן להוסיף דברים מופלאים בעניין הכוונה הברכות שנאמרו על ידי הגאון רבי בן ציון שאול זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף. אלמלא היה אותו גאון עושה את החשבון הזה, לא היינו אנחנו מעזים לומר זאת, אבל הדברים נידפסו בסיפרו וראויים הדברים למי שאמרם.

הגרב"צ אבא שאול עשה חשבון שסך כל הברכות הנאמרות על ידי האדם בשבעים שנותיו, מגיע לכדי שניים וחצי מיליון!!! אבל כשיבוא האדם לבית דין של מעלה, לאחר מאה ועשרים שנותיו עלי אדמות, יתברר לו שמכל הסך העצום הנ"ל נישארו לו רק כמה מאות !!!

ראש ישיבת פורת יוסף מתאר את הדברים ואומר שעם בואו של האדם לבית הדין יבואו גם קרונות ענקיים ובהם כל מיליוני הברכות שאמר בימי חייו. אלא שכאשר יוחל במיון החומר, יימצא שרק כמה מאות ברכות נאמרו בכוונה הראויה, בשמחה ובדבקות. לכמות כזו של ברכות לא היו צריכים להביא קרונות. די היה בכמה שקיות ניילון.

כדאי לחשוב על כך עוד בהיותנו כאן, בעולם העשייה.

תגיות:עלינו לשבחהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה