חדשות בארץ

"בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, שימו תרנגולת על הראש"

מבקר הקולנוע של גלי צה"ל בפוסט גזעני נגד הדת ועדות המזרח. המדינה כמרקחה, רבים קראו לפיטוריו מהתחנה הציבורית, והוא הושעה מעבודתו

אא

מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, גידי אורשר, הצליח לעורר את זעמם של רבים מאוד. בפוסט גזעני שפרסם, תקף אוכלוסיות שלמות במילים בוטות: "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך, והיללנים המקצועיים מן המזרח: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש, תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד, כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ"כיפת ברזל" ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם".

הפוסט הגזעני עורר זעם מיידי בקרב רבים. התוכן הגזעני, המזכיר תקופות אפלות מההיסטוריה, נכתב על ידי אדם המקבל את משכורתו מגלי צה"ל, גוף המתוקצב מכספי הציבור.

שרת התרבות, ח"כ מירי רגב, דרשה ממפקד גל"צ לפטר את אורשר באופן מיידי. בפוסט שפרסמה, כתבה בחריפות כך: "פניתי למפקד גלי צה"ל ודרשתי ממנו לפטר לאלתר את גידי אורשר, מבקר הקולנוע של התחנה, לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו, אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו".

שרת התרבות המשיכה: "אני פונה לכל מי שנפגע מהדברים ומבטיחה לכם אלו פרפורי גסיסה של האליטה הישנה, לא אעצור עד שהאליטה הגזענית הזו תנושל מנכסיה ומעמדות הכוח שלה".

שרת התרבות פנתה לשר הביטחון בקריאה שינער את גלי צה"ל מהיסוד. "עליך לעקור את הגזענות מהשורש, ולעשות שם צדק תרבותי", דרשה, וציינה כי "זו תחנה צבאית שממומנת כולה מכספי ציבור, גם מכספם של אלו ששמים רגל של תרנגולת על הראש".

שר הפנים אריה דרעי הגיב כי "גידי אורשר הוא גזען ברמה הנמוכה ביותר שמסית נגד אוכלוסיה שלמה". דרעי הזכיר את רמי סדן, שהתבטא אף הוא בגזענות, וציין כי "ראוי שראשי ערוץ 10 והרשות השניה ילמדו מכך וידיחו את רמי סדן מערוץ 10".

סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי, קרא לפטר באופן מידיי את אורשר, ש"מרשה לעצמו להתבטא בצורה חשוכה ביותר, אשר שייכת לתקופות אפלות. על גלי צה"ל להדיח מיד, ולא רק להשעות, את האיש החשוך שכתב את הפוסט המזעזע נגד בני עדות המזרח ונגד הדת". לוי הוסיף כי "חובתה של התחנה הצבאית, שמתוקצבת מכספי הציבור, לפטר את האיש הקטן עוד היום, ולומר שלום ולא להתראות לגזען הרדוד".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "אין מקום לביטויים שבהם השתמש גידי אורשר ואנו מסתייגים מהן בכל תוקף, ואין זה משנה שהוא אינו עובד התחנה אלא מועסק כפרילאנס". עוד נמסר כי "מפקד התחנה, ירון דקל, השעה את אורשר עד לבירור, שאחריו תיבחן המשך העסקתו".

תגיות:התקף לבגלי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה