חדשות בארץ

המלצה חדשה: לקחת תלמידים לקברי צדיקים במדינות המזרח

וועדה שבחנה את שילוב מורשת יהדות ספרד בתוכנית הלימודים, החליטה על המלצות: לימוד על מורשת יהדות ספרד, על משוררי ספרד, וגם: ביקור בקברי צדיקים במדינות המזרח

אא

אחרי שנים שבהן התמקדו הלימודים בבתי הספר בעיקר במורשת יהודי אשכנז, כעת עומדים להתווסף גם לימודים שיעסקו במורשת יהודי המזרח, מכל הדורות.

החלטה זו שהינה חסרת תקדים, הגיעה בעקבות וועדה שהתכנסה כדי לדון בנושא. מה שהוביל לכינוס הוועדה הוא קיומו של פער גדול מאוד בין התלמידים המזרחיים לאשכנזיים בארץ, כמעט בכל מקצועות הלימוד.

יו"ר הוועדה - ארז ביטון, משורר ממוצא מזרחי, ציין בעת שהגיש את הממצאים: "אם אנחנו רוצים לחזק את הדימוי של התלמיד המזרחי ולהעצים את תחושת השייכות שלו למדינה, זה גם דרך האבות והסבים שלו". לדבריו, הוא מאמין כי ברגע שיוספו למערכת הלימוד תכנים הנוגעים גם לנושאים המזרחיים – ישתנה המצב לטובה.

ואיך חושבים לעשות זאת? הוועדה הציעה למשרד החינוך שלל אפשרויות. בין היתר הומלץ ליצור בשיעורי היסטוריה מגמת לימוד חדשה בתחום מורשת יהדות ספרד והמזרח ברמה של 3,4 ו-5 יחידות, הוצע גם לקחת את התלמידים למסעות למדינות הבלקן, ספרד ומרוקו או לביקור בקברי צדיקים באזורים אלו. הצעה נוספת עסקה בחיוב סטודנטים במכללות לחינוך ללמוד קורסים בנושאי מורשת יהודי המזרח כתנאי לקבלת רישיון הוראה.

וכמה זה צפוי לעלות? על פי ההערכה מדובר בסכום של כרבע מיליון שקלים לשנה ליישום כל ההמלצות, אם כי לא ברור בשלב זה אם כולן יצאו לפועל. "כעת", כפי שאמר ביטון, "תלוי הכל במידת הנכונות והיכולת של משרד החינוך ליישם ולממש את ההמלצות האלה במציאות כה קשה".

 

תגיות:יהדות ספרדלימודיםמרוקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה