חדשות בארץ

היסטוריה: אצטדיון ראשון בארץ שלא יפעל בשבת וחגים יוקם בקרוב

מאבק ממושך הגיע לסיומו היום, לאחר שהוחלט סופית בעירית בת ים, כי האצטדיון החדש שיוקם בעיר בקרוב, לא יפעל בשבתות וחגים, ובכך יהיה ראשון מסוגו. מ"מ ראש עיריית בת ים בתגובה: "קידוש השם עצום... נמשיך לחיות זה לצד זה באהבה ואחווה שלום ורעות"

אא

בשורות טובות בבת ים: בקרוב יוקם בעיר אצטדיון ראשון מסוגו, שיחדל מפעילות בשבתות וחגים. להחלטה, שהתקבלה היום (חמישי), קדם מאבק ממושך בן שנה, שהוביל ממלא מקום ראש העיר, מר רפאל ברנז.

אמנם ההחלטה על הקמת אצטדיון הענק, שעלותו נאמדת בכ-800 מליון שקלים, התקבלה כבר לפני כשנה, אולם מאז ניסוב מאבק עיקש סביב השאלה האם האצטדיון יופעל בשבת או לא. זכיינו של האצטדיון, אמיר כבירי, שהינו איש עסקים ובעל קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, התנגד בתחילה לרעיון, אולם לאחר ישיבות רבות בין השניים הגיעו להבנות משמעותיות. משכך, בישיבת מועצה שהתקיימה היום, אושר ההסכם לפיו האצטדיון לא יופעל בשבתות וחגים.

"בשבועות האחרונים היו פוליטיקאים בעיר בת ים שניסו לגרוף הון פוליטי על חשבון שבת קודש, אל אותם פוליטיקאים נגררו גם כמה נערי ווטסאפ משועממים, אני העדפתי לספוג עלבונות אבל להביא תוצאה סופית בה ברור יהיה לכולם שהשבת תנצח", אמר ברנז בראיון לרדיו קול חי.

מי שהיה שותף נוסף שסייע בהחלטה, הוא לא אחר מאשר הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, שברנז פנה אליו על מנת לקבל את עצתו בנושא. במכתב ששיגר אליו הרב בתגובה לשאלתו בנושא המאבק, התבטא הרב כי "פשוט הדבר שתמיכתם לאישור התוכנית להקמת האצטדיון העירוני מותנית בהתחייבות העירייה ומועצת העיר שהמקום יהיה סגור בשבתות וחגים כולל שטחי המסחר הסמוכים לו".

בסיום ישיבת מועצת העיר היום, בה נקבעה ההחלטה, אמר מ"מ ראש העיר הנרגש כי "התעקשתי ששמירת השבת תהיה מעוגנת בהסכם אך ורק כדי להסתכל לכל יפי הנפש בלבן של העיניים ולשאול אותם היכן נעלמו המילים 'סטטוס קוו'.

"ראש העיר נתן לי בתחילת הדרך את ברכת הדרך להביא את ההסכם הטוב ביותר גם לטובת העיר וגם לטובת היהדות", תיאר ברנז. "אני מברך את הרוב המוחלט של חברי מועצת העיר שהצביעו בעד ההסכם, אני מצר על כך שחלק מסיעת הבית היהודי נמנעו בהצבעה. יישר כח גדול מגיע לנשיא הפועל תל אביב מר אמיר כבירי שהיה שותף לקידוש השם עצום, הוא גם יודע שיש לו המון אוהדים דתיים, ואני באמת מברך אותו על הגינות. אני יכול להרגיע את כולם כולל כולם, הציבור הכללי והציבור הדתי, אנחנו נמשיך לחיות זה לצד זה באהבה ואחווה שלום ורעות", אמר.

תגיות:חילול שבתשבתהרב שלום כהןספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה