חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש מגלה: האמונה באל אחד הובילה להתקדמות האנושות

חוקרים באוניברסיטת UBC, פרסמו מחקר חדש, שמגלה כי אנשים הקשורים לדת – הינם בעלי תכונות אלטרואיסטיות יותר מאחרים. עוד הראה המחקר כי קיים קשר בין אמונה בהשגחה פרטית לבין היכולת של חברות שונות לקיים קשר יצרני ומועיל

אא

האמונה היא מתנה: מחקר חדש שנערך באוניברסיטת UBC, בהשתתפות פסיכולוגים ואנתרופולוגים שונים, מגלה אמיתות חדשות באשר למאמיני הדת, בכך שהוא הופך אותם לטובים יותר, ובאופן כללי הוביל במשך השנים את האנושות לקדמה.

המחקר, שפורסם במגזין Nature, נערך בהשתתפות אנשים בעלי אמונות דתיות שונות. מטרתו של המחקר, היתה לברר האם קיים קשר בין המעבר של העולם במשך השנים לדתות מונותאיסטיות, מדתות פוליתיאיסטיות, ליכולת של האנושות להתקדם מבחינה תרבותית.

במסגרת המחקר, בחרו החוקרים ילדים משבטים שונים בעולם, שהינם בעלי אמונות דתיות שונות, ואפשרו להם לשחק מעין משחק עם מטבעות, המאפשר להם לחלק אותן למי שהם רוצים, על פי כללים מסוימים, כשהיתה האפשרות גם להפר את אותם כללים בצורה אנונימית.

במחקר השתתפו 600 בני אדם מאמונות דתיות שונות: בודהיזם, נצרות, הינדואיזם, אנימיזם וכן סגידה לאבות הקדמונים. הנבדקים כללו אנשים משבטי הונואטו, איי פיג'י, ילידים בברזיל, בני שבטים מסיביר וטנזניה וכן תושבי האי מאוריציוס.

נמצא, כי מאמינים הקשורים לדת בעלת מאפיינים של שכר ועונש – גילו תכונות אלטרואיסטיות של הקרבה וסיוע לזולת יותר מאחרים שאמונתם לא כללה אלמנטים מסוג זה. מאמינים אלה, גילו יכולת גדולה יותר להיפתח לאחרים, שהינם בעלי אמונות שונות משלהם.

כמו כן, נמצא כי לאמונה בהשגחה פרטית יש קשר ליכולת של חברות שונות לקיים קשר יצרני ומועיל ביניהם, שיקדם את שני הצדדים, למול דתות שחסרות אלמנט זה, ואשר הראו בבירור קושי ביצירת קשר מסוג זה.
 

תגיות:אמונהמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה