סמארטפונים ואינטרנט

נעה ירון- דיין: "תנו לילד טהור טלפון שאינו מוגן – ונגמר הסיפור"

בעקבות ספרה החדש, התראיינה לאחרונה הסופרת והמרצה נעה ירון-דיין, והתבטאה על תהליך ההתקרבות שעברה, חינוך בני הדור השני, וגם ההרס שמייצרים טלפונים שאינם מוגנים בנפשו של הנוער

  • כ"ט סיון התשע"ו
אא

נעה ירון מדברת. על הכל. בראיון שהעניקה לחדשות ערוץ 2 לאחרונה, עקב צאת ספרה החדש, "שירה-גאולה", העוסק בסוגיית הנשירה בקרב נוער שומר מצוות, התבטאה דיין בין היתר גם על נושא התשובה בנושא טלפונים שאינם מוגנים.

כזכור, ירון (44), היא בוגרת גלי צה"ל שהגישה תוכניות שונות בטלוויזיה. בגיל 25 החלה בתהליך של התקרבות ליהדות, יחד עם בעלה, יובל דיין. "חייתי בלי רדיו, בלי טלוויזיה, בלי מייק אפ, בלי עקבים, ואלה היו שנים מדהימות", היא מתארת את השנים שבהן ניתקה קשר עם עולם התקשורת, ובהן גם הפכה לאם לשבעה ילדים, כיום מתגוררת בבית שמש.

בהמשך, תיארה את תהליך הכתיבה של הספר הראשון פרי עטה, 'מקימי', שהפך לרב מכר במרוצת הזמן, ומגולל את סיפורה של שדרנית רדיו הוללת שמתקרבת ליהדות. "ישבתי במטבח לילה אחד, ופתאום ירדה לי מחשבה כזאת, כמו בסרטים המצוירים שנדלק הפנס, שנדלקת הנורה. אמרתי 'אני הולכת לכתוב ספר'".

דיין תיארה את הדרך שעברו מאז, היא ובעלה, ואת הקמתו של מרכז הקירוב שלהם "התהוות", בלב תל אביב, שמושך אליו בין היתר גם הרבה דתיים וחרדיים לשעבר.

בראיון סיפרה גם על הלבטים של ילדיה, כילדים של בעלי תשובה, מה שעודד אותה לכתוב את ספרה החדש, "שירה גאולה", כילדים שלמרות שגדלו בבית שומר מצוות, נדרשים באיזשהו שלב בבגרותם לקבל עצמאית את החלטתם בנוגע לעתידם.

בהמשך, צולמה דיין כשהיא מרצה בפני קבוצת בנות 'נושרות', שהינן חרדיות לשעבר שירדו מהדרך, ודיברה על ההרס שטמון הרב במכשיר ה'תמים' לכאורה. "קחי בחור טהור או ילדה טהורה בת 15, תני להם ביד לשלוש שעות טלפון – ונגמר הסיפור", מתארת דיין. "נפלה הגדר שעמלו עליה כל אנשי החינוך וההורים הצדיקים".

עוד הוסיפה, כי "אם אתה לא מלמד את הילד שלך לייצר גדר פנימית, אז הילד הזה בניסיון הראשון הוא ייפול כמו זבוב למרק של השטן, כי זה פנימי". 

לרכישת ספרה החדש של נועה ירון-דיין לחצו כאן.

תגיות:סמארטפוניםבעלי תשובהחינוך ילדיםנעה ירון דיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה