חדשות יהדות

50 מיליון שקלים לעולם התורה

משרד האוצר אישר העברת 50 מיליון שקלים לעולם התורה, ובכך השיב את התקציבים להיות כבשנת 2012. התקציבים ישמשו ללימודי יהדות ולטיפוח תלמודי תורה

אא
שמחה רבה בעולם התורה: אתמול (שני) נודע כי משרד האוצר הסכים לדרישותיו של יו"ר ועדת הכספים – ח"כ משה גפני והקציב כ-50 מיליון שקלים לישיבות ולמוסדות תורה. זאת לאחר שלפני שבועיים אושרו כ-80 מיליון שקלים לטובת ערך הנקודה של תלמידי הישיבות והאברכים. בכך חוצה התקציב השנתי של עולם התורה את רף מיליארד השקלים.
 
במפלגות החרדיות חשים בסיפוק עצום, במיוחד עקב העובדה שהודות לכספים שיועברו – ישובו התקציבים להיקף שבו הם היו בשנת 2012 – בטרם כניסת מפלגת יש עתיד לממשלה ובטרם שהיכו גזירותיה.
ח"כ משה גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ח"כ משה גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

הצעד המשמעותי של אישור התקציב הגיע כחלק ממסגרת ההסכמים הקואליציוניים. למי שמתפלא מדוע רק עתה מומש ההסכם, נציין שבמשרד האוצר סירבו בתחילה להעביר את התקציבים, אלא שגפני נלחם במלוא העוז, וגם עיכב מספר העברות תקציביות, העיקר שהמפלגות החרדיות יקבלו את המגיע להן.
 
הסכומים שאמורים להתקבל, כך על פי הסיכומים, ישמשו לצורך תגבור לימודי יהדות במוסדות המוכר שאינו רשמי וכן להענקת תמריץ וטיפוח לתלמודי התורה ולמוסדות הפטור.
 
בעקבות החתימה על העברת הכספים, שוחח שר הבריאות יעקב ליצמן עם שר האוצר משה כחלון, וציין כי היענות האוצר לדרישות מבטאת את השותפות הקיימת בין מרכיבי הממשלה. "בכך", סיכם ליצמן, "אתם עמדתם בכל ההתחייבויות הקיימות בהסכם הקואליציוני שנחתם אתנו".
תגיות:עולם התורהתקציבמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה