בריאות ותזונה

לראשונה: מדענים הצליחו לפתח חיסון נגד נגיף ההרפס

גם אתם סובלים מדי שנה מהתפרצויות שונות של הרפס? בוודאי תשמחו לדעת שמחקר חדש בנושא, הביא לפריצת דרך של ממש. בקרוב החיסון?

  • כ"ג סיון התשע"ו
אא

בנגיף ההרפס סימפלקס 2 נדבקים מדי שנה 500 מליון בני אדם. אז הוא חודר למערכת תאי העצב של העור, כשהוא "רדום". לאחר מכן, הוא מתפרץ אחת לתקופה וגורם לסבל רב, מבלי שאפשר יהיה להכחיד אותו. מחקר חדש בנושא, הביא לממצאים מפתיעים.

הנגיף, המכונה 'הרפס סימפלקס 2', מדביק כ-500 מליון בני אדם מדי שנה, ונחשב לאחד הנגיפים השכיחים מהם סובלים בני אדם, שעד כה לא נמצאה לו תרופה.

אולם מחקר חדש בנושא, שהוצג בכנס המיקרוביולוגיה האחרון שנערך בבוסטון, מצביע על פריצת דרך: לפי המחקר, הצליחו מדענים מאוניברסיטת אינדיאנה לייצר חיסון המכונה GEN-003.

במחקר, השתתפו 310 מתנדבים שסבלו בעבר מהדבקה של הנגיף. במשך 21 ימים, קיבלו המשתתפים 3 זריקות של החיסון, במרווחים של 21 ימים, ובמינונים שונים. התוצאות לא איחרו לבוא: הנבדקים, נבדקו לאורך כל שנת המחקר, והממצאים הראו כי החיסון הביא להפחתה של 50% של הנגיף, ובמקרים מסוימים אף להפחתה של 69%, בהשוואה לתקופה שלפני קבלת החיסונים.

עוד נמצא, כי החיסון גרם לגוף לייצר תאי חיסון מסוג T, ונוגדנים כנגד הוירוס.

כעת, נערכים החוקרים לשלב האחרון במחקר, במהלכו תיבדק כמות גדולה יותר של נבדקים. באם התוצאות יהיו חיוביות – החיסון יוגש לאישור מנהלי התרופות האמריקני והאירופאי.

יצוין, כי הנגיף אינו נחשב למסכן חיים, אולם גורם לכאבים ולסבל רב. הוא מועבר לרוב דרך נשיקה, ואז חודר לתאי העצב של העור, שם הוא נמצא במצב רדום, עד לשלב שבו הוא מתפרץ.

בעת ההתפרצות, מופיעות שלפוחיות על העור, לרוב בקבוצה, על רקע אדום. ההתפרצות גורמת לכאב ותחושת אי נוחות, והשלפוחיות נעלמות על פי רוב כעבור שבוע ימים. היא נגרמת בעקבות חום, לחץ, מחזור חודשי, וחשיפה לשמש. כמו כן, ההתקף עלול לחזור אחת לכמה שבועות, חודשים או שנים.

הסובלים מהתפרצות הנגיף באזור השפתיים, מטפלים בו על פי רוב בכך שהם נמנעים מחשיפה לשמש, ומורחים על השלפוחיות משחות שונות, ובהן 'אציקלוויר', 'זובירקס' וגם 'לטרקס'.

נקווה, כי כבר בעתיד הקרוב יוכלו הסובלים ממנו ליהנות מתרופה שתעלים אותו כליל.

תגיות:חיסוןבריאותהרפס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה