הרב יצחק זילברשטיין

הקצין הרוסי הבכיר ביקש למול את בנו-שלו

הקצין ביקש לדעת היכן המוהל והשוחט. הרב גלינסקי הכחיש בתוקף את 'המידע המוטעה' שנמסר למשטרה. "היעלה על דעתך, אדוני הקצין, שאנחנו נמול את ילדינו כאשר המשטרה שלכם אסרה עלינו לעשות זאת?", היתמם

אא

הרה"ח ר' אייזיק רוט זצ"ל, שהיה מקורב מאוד לכ"ק האדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל, סיפר שבהיותו ברוסיה נישמעו פעם דפיקות חזקות מאוד על הדלת, דפיקות שהיו מתאימות לקציני המשטרה החשאית של רוסיה הקומוניסטית, ה"נ.ק.וו.ד", שהיתה ידועה באכזריותה הנוראה.
באותו בית היה מוהל ושוחט, וכיוון שברוסיה של הימים ההם אסרו השלטונות באיסור גמור למול את התינוקות ולשחוט את הבהמות כדת ישראל, הרי שברור היה מעל לכל ספק שה'ביקור' של קציני המשטרה נועד לתפוס את מי שעבר על החוקים ולהענישו בכל חומרת הדין.
ציווה ר' אייזיק על השוחט לקחת את כל הסכינים ולצאת דרך פתח צדדי. "אני כבר אסתדר עם הקצינים הללו", אמר. כשהמוהל יצא את הבית, פותח ר' אייזיק את הדלת ומוצא את עצמו מול קצין בכיר ביותר, שכיהן כסגן הקצין המחוזי של המשטרה החשאית.
הקצין ביקש לדעת היכן המוהל והשוחט, והרב גלינסקי שהיה אף הוא בחדר הכחיש בתוקף את 'המידע המוטעה' שנמסר למשטרה. "היעלה על דעתך, אדוני הקצין, שאנחנו נמול את ילדינו כאשר המשטרה שלכם אסרה עלינו לעשות זאת"? היתמם.
אבל הקצין אינו מרפה. דורש לדעת במפגיע היכן אפשר למצוא את המוהל. בשלב מסוים העיף האורח הלא-קרוא מבט אל כל פינות הבית, ומשראה שאין איש פנה אל הרב גלינסקי בשפת ה...אידיש ואמר שהוא בעצמו יהודי וכיוון שנולד לו תינוק הוא מחפש מוהל כדי לבצע את המילה בסתר.
ברור מעל לכל ספק שאם היו תופסים את הקצין הבכיר ההוא כשהוא מל את בנו, היו תולים אותו על העץ הגבוה ביותר בכיכר הגדולה ביותר של מוסקבה. איך קוראים לזה אם לא מסירות נפש לקיום מצוות?
ומול הכוחות המאירים הללו, קם לו סנחריב ומבקש להקריב את בניו לעבודה זרה, וקמים להם במהלך הדורות רשעים מזרע עמלק ומזרע ישראל ומנסים להשחית כל חלקה טובה בעם ישראל.
אין לנו אלא לדבוק באומנות אבותינו ואבות אבותינו ולהמשיך לעבוד את בוראנו במסירות ובנאמנות, ולהתפלל על אחינו התועים שישובו בתשובה שלימה ויכירו את כוח מלכותו של אבינו-שבשמים, ויראו אותו כל המעשים וישתחוו לפניו כל הברואים.

תגיות:עלינו לשבחהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה