סרטי טבע

צפו: צב זוהר ומדהים ביופיו, התגלה במעמקי האוקיינוס השקט

משלחת בת שני חוקרים שנשלחה לאוקיינוס השקט במטרה להתחקות אחר תופעת הביו-פלואורסצנציה (זוהר ביולוגי) בטבע, חזרה עם ממצאים מרהיבים ביותר - צב זוהר בחושך, שנראה כמו 'ספינת חלל תת מימית בצבעי ירוק ואדום'

אא

מרקוס ריימן ודייוויד גרובר הם שני חוקרים ימיים שנשלחו לאוקיינוס השקט במטרה להתחקות אחר אחת התופעות הנפלאות ביותר שמתרשות בטבע: ביו-פלואורסצנציה (או זוהר ביולוגי או זהירה ביולוגית, אם תרצו). 

על מנת לצלם את האלמוגים ושאר היצורים הזוהרים שבריף - ריימן וגרובר צללו בשעת לילה מאוחרת, ואחרי כארבעים דקות של צלילה וצילום, נגלה לעיניהם המחזה המרהיב. "משום מקום, הגיח מתחת למצלמה יצור שנראה כמו ספינת חלל זוהרת בגוונים של אדום וירוק", סיפרו השניים. היה זה צב זוהר עצום מימדים, שמראהו הנפלא והייחודי, הצליח להחסיר פעימה מליבם. 

מאוחר יותר התברר שמדובר במפגש שכמותו טרם תועד לפני כן. "אני חוקר צבים כבר זמן רב, ולא חושב שמישהו אי פעם ראה את הצב הזה. זה ממש מדהים", כך התבטא אלכסנדר גאוס, מהמכון לשימור צבי יום קרניים. 

בעקבות הגילוי המעניין, פצחו מדעני נשיונל ג'אורגרפיק בסדרת שאלות שמטרתן לספק תשובות אודות הצב הזוהר. "זהירה ביולוגית התרחשה עד כה ונצפתה בקרב כרישים, דגים, סרטנים וכדומה, אך מעולם לא בקרב צבים", אמר גרובר. "מאז הגילוי, שאלות רבות טורדות את מוחי. למשל מדוע הצב זוהר, איך ייתכן שלצב שני גוונים של זוהר - אדום וירוק - בזמן שלרוב היצורים שהתגלו עד כה יש רק צבע אחד, ועוד. על חלקן הצלחנו לענות, ואני מקווה שנצליח לפענח גם את השאר".

 

 

תגיות:נפלאות הבריאהבעלי חייםגילויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה