חדשות בעולם

סקר: רוב הציבור נגד ההסכם עם טורקיה

סקר שנערך בקרב אזרחי ישראל אודות הסכם הפיוס עם טורקיה מגלה נתונים חד משמעיים: 56% מהאוכלוסיה מתנגדת להסכם

אא
סקר שערך ערוץ 10 במטרה לבדוק את דעתם של האזרחים אודות ההסכם עם טורקיה, מגלה נתונים חד משמעים: רוב אזרחי ישראל, יהודים וערבים, מתנגדים להסכם המתגבש בין ישראל לטורקיה.

הסקר, שנערך באמצעות פרויקט "המדגם", מצביע על כך ש-56% מכלל האוכלוסייה הישראלית מתנגדת להסכם, 33% תומכים, ו-11% מהנשאלים השיבו כי אין כל עמדה בנושא.

בפילוח הסקר בין האוכלוסייה היהודית והערבית בישראל, עולה כי בעוד 72% מקרב האוכלוסייה הערבית תומכים בהסכם, רק 24% מקרב האוכלוסייה היהודית תומכים בהסכם. תשובתם של רוב המתנגדים (65%) אמרו כי הם נגד הסכם עם ערבים באופן עקרוני.

משתתפי הסקר נשאלו גם באשר לדעתם על כך שההסכם לא כלל את החזרת גופות החיילים הדר גולדין הי"ד ואורון שאול הי"ד, וכן את החזרתם של שני אזרחים ישראלים, ביניהם אברה מנגיסטו.

מן הסקר נראה כי 67% מכלל אזרחי ישראל סבורים שעל הממשלה להציב את החזרתם של ארבעת הישראלים ברצועת עזה כתנאי להסכם. לעומת זאת, 18% השיבו כי נושא זה אינו אמור להיות תנאי בסיסי בהסכם. 

בפילוח שאלה זו על פי מגזרים, נראה כי בקרב האוכלוסייה היהודית, 72% חושבים שישראל היתה אמורה להעמיד את הנושא כתנאי יסוד. בקרב האוכלוסייה הערבית, לעומת זאת, רק 49% סבורים כך.
 
תגיות:טוריקההסכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה