תשובה בהידברות

הידברות בלי הפסקה

שמרית גלעד בת 27 מכפר סבא, אם לשניים, התחזקה בעקבות שיעור תורה, ומאז ערוץ הידברות לא מפסיק לרוץ אצלה בבית

אא

נולדתי לפני 27 שנים וגדלתי בבית חילוני לגמרי. לאחר שנה בצבא ושנה נוספת בשירות לאומי, חברה הכירה לי בחור בשם אריאל. אחרי שנה, מבלי להבין בדיוק למה, צץ אצלי רצון לשמור שבת. יתכן שזה היה בהשפעת משפחתו המסורתית של אריאל. סיבה נוספת אפשרית היא שהלכתי פעם לשיעור יהדות אצל חברה שהזמינה אותי. השיעור דיבר על שמירת שבת, חיזק את נושא הצניעות, ודיבר ללבי.

כעבור כמה שבועות אריאל ´נדלק´ על העניין והחליט להצטרף לשמירת השבת שלי. ההתחזקות בשמירת השבת זירזה אותנו להתחתן. החתונה נועדה להיות חילונית-מסורתית. אריאל ביקש שאלבש שמלת כלה צנועה והסכמתי לכך. יום לפני החתונה הוא שלח לי מסרון ובו ביקש לערוך את החתונה בהפרדה בין גברים לנשים. זה היה כבר יותר מדי ומאוחר מדי... חשתי שלא נכון לעשות שינוי כזה גדול בבת אחת. היום, בדיעבד הייתי עושה את זה.

לאחר החתונה התחזקנו יותר. הלכנו לסדרת שיעורים של הרב אבנר קוואס בנושא שלום בית, קיבלנו אצלו הרבה מסרים איך לשפר את הזוגיות, איך לדבר נכון אחד עם השני, לא לריב ליד ילדים ולא להיכנס ללחץ בימי שישי לפני כניסת שבת. הדברים השפיעו עלינו בהדרגה. היום, למשל, אנחנו מכניסים שבת שעה לפני הדלקת נרות.

כעת אני לוקחת סדרת שיעורים פרטית עם רבנית בנושא טהרה. אני מתפללת שחרית, משתתפת בשיעור שבועי, שומרת שבת ועוד, אבל הנושא שהכי קשה לי זה השינוי בלבוש.

לבעלי, כאמור, הייתה זיקה ליהדות עוד מילדותו בביתו. היום הוא יותר חזק ממני. הוא הולך לשני שיעורים בשבוע, קם בהנץ החמה לתפילת ותיקין ומתפלל את כל התפילות.

אני שמחה שילדינו לומדים בגנים דתיים, וילמדו, בעזרת השם, בחינוך דתי שלטעמי עולה באין ערוך על החינוך החילוני.

יש לערוץ הידברות מספר טלפון, שדרכו אפשר לשאול כל שאלה, ואני מנצלת את זה מדי פעם. דברתי עם אביגיל מהידברות והיא עוזרת לי הרבה בכל מיני בעיות וירידות שישנן בחיים.

אנחנו מאזינים לשיעורי תורה בהידברות 24 שעות ביממה, אפילו כשאנחנו הולכים לישון! גם 

כאשר אנחנו לא צופים, אנחנו משאירים את הערוץ פתוח כדי שיטהר את הבית וישפיע מרוחו הטובה על הילדים. אני צופה בשיעורים של הרב זמיר כהן שמאוד מרתק אותי, וגם בשיעורי הרב פנגר וביתר הרבנים בערוץ.

אני רואה שמתחולל היום שינוי גדול אצל כולם. אנחנו גרים בשכונה מתחזקת שהיום היא ממש דתית. כל החברים של בעלי, גם כאלה שהיו רחוקים לגמרי, חזרו בתשובה. חלק חרדים, חלק פחות, אבל כולם בחרו בדרך התורה.

מעוניינים לשתף בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה