חדשות יהדות

בג"ץ קבע: בעל עסק יוכל להציגו כ'כשר' – רק באישור הרבנות

ברוב של שני שופטים מול אחד, קבע היום בג"ץ כי הצגתו של עסק ככשר בלא הצגת תעודת הכשר מטעם הרבנות הראשית – תיאסר. הרב הראשי יוסף בתגובה: "מברך על ההחלטה שנועדה למנוע הטעיה"

אא

ברוב של שניים מול אחד, ניתן היום בבג"ץ פסק דין בנוגע לפרשנות של חוק איסור הונאה בכשרות. על פי הפסק, ייאסר מעתה על בתי עסקים להציג כל מצג כשרותי בכתב, תוך שימוש במילה 'כשר' ודומיה, אלא אם כן ניתנה להם תעודת הכשר מטעם הגורם המוסמך לכך על פי החוק, שהינו הרבנות הראשית.

יצויין, כי בכך, אימץ בג"צ את המלצות הרבנות הראשית בנושא, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין. הלה, התיר לבתי עסקים להציג את עצמם ככשרים – חרף העובדה שאינם נושאים תעודת כשרות המעידה על כך.  הפסק ניתן כאמור, ברוב של שני שופטים – השופט רובינשטיין והשופט סולברג, ובניגוד לדעתו של השופט שוהם.

בתגובה לפסק, התבטאו הרבנים הראשיים, ששמחו על ההחלטה. "יש לברך על ההחלטה שנועדה למנוע הטעיית ציבור שומרי הכשרות. אני מזמין את כל בעלי העסקים והמסעדות לבוא ולהכיר מקרוב את הרבנות הראשית לישראל, שעושה מאמץ יומיומי כדי להקל עם הציבור ובעלי העסקים בכוחא דהיתרא, יחד עם שמירה על רמת כשרות כנדרש", התבטא הראשון לציון, הרב יעקב יוסף.

הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)

על כך הוסיף גם הרב דוד לאו, כי "ישנה מערכת כשרות ממלכתית שתפקידה להעניק את 'תו התקן' לכשרות המזון. כל החלטה שהייתה מאפשרת מתן תעודות הכשר אלטרנטיביות, שבחלקן אף פיקטיביות, הייתה מובילה להטעייה קשה כלפי הציבור הרחב ואני מברך על כך שהדבר נמנע".

את פסק הדין פתח השופט סולברג בציטוט מפתיע מכתביו של רבי נחמן מברסלב: " נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת היתה כוונתי". בהחלטתו כתב: "פרשנותה הנכונה של הוראת סעיף 3(א) לחוק איסור הונאה בכשרות היא זו שהציעה לפנינו הרבנות הראשית. מבַּלעדי תעודת הכשר מטעם אחד מן הגורמים המוסמכים לפי סעיף 2 לחוק, אזי כל מצג כשרותי בכתב, בין אם הוא כולל את המונח 'כשר' (על הטיותיו השונות), בין אם לאו – אסור".

תגיות:כשרותבג"ץרבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה