דיכאון וחרדות

לא רק נגד דיכאון: שש עובדות מרתקות על זרעי פשתן

מגן מפני התפתחות סרטן, מונע דלקות, מפחית את הכולסטרול הרע ועוזר כנגד דיכאון. שש עובדות על זרעי הפשתן, שאולי לא הכרתם

אא

על אף היותו בעל רמה גבוהה של חומרים חיוניים כמו אומגה 3, סיבים תזונתיים, חלבונים וויטמין E, C, B ו-K - לזרעי הפשתן גם חסרונות אחדים, לצד היתרונות הבריאותיים שניתן להפיק מהם. 

נתחיל מהדברים הטובים:

1. מאזנים את לחץ הדם

מחקרים שבוצעו על למעלה מ-60 חולים שסובלים מלחץ דם בלתי מאוזן, מצאו כי צריכה יומית של שמן פשתן (בסלטים או תבשילים) משפרת באופן מהותי את רמת לחץ הדם, ומאזנת אותה. 

2. עוזרים במניעת דיכאון

חוקרים יפניים מצאו כי יש קשר ישיר בין צריכת זרעי פשתן לבין הפחתת רמת הדיכאון, אצל אנשים הסובלים מתופעה זו. 

3. הורדת רמת הכולסטרול הרע 

כולסטרול רע עשוי בבוא הזמן, אם לא מטפלים בו כראוי - לחסום את העורקים ולגרום לבעיות ומחלות רבות, ביניהן התקפי לב. מחקר שבוצע בשנים האחרונות על ידי חוקרים מאוניברסיטת אייווה שבארה"ב, מצא כי זרעי הפשתן הוכיחו עצמם בכל מה שקשור להפחתת רמות הכולסטרול הרע בדם, ואף מיגורו. 

4. מניעת דלקות 

זרעי הפשתן מכילים סיבים תזונתיים בשם 'ליגנן', שמסייעים בהתמודדות עם דלקות קשות שנוצרות כתוצאה מהצטברות של פלאק בעורקים. כמו כן, צריכה יומית של זרעי הפשתן עוזרת למניעת מחלות לב למיניהן. 

5. מסייע בהפחתת גלי חום

אחת התופעות המאפיינות את גיל המעבר הוא גלי חום. אולם מחקר שבוצע בארה"ב בשנת 2007, בדק ומצא כי צריכה של שתי כפות זרעי פשתן טחון ביום - מפחיתה את התופעה המציקה, בכ-55 אחוזים. 

6. מסייעים בלוחמה נגד סרטן

מחקרים שבוצעו על חולי סרטן הצליחו להראות כי יש קשר בין שיפור קצב התפתחות הגידולים, לבין צריכת זרעי פשתן מדי יום - כשהדבר נעשה בפיקוח ובליווי של רופא מוסמך. זרעי הפשתן נמצאו כמועילים בפרט בסרטן העור וסרטן הערמונית. על אף היותו בעל רמה גבוהה של חומרים חיוניים כמו אומגה 3, סיבים תזונתיים, חלבונים וויטמין E, C, B ו-K - לזרעי הפשתן גם חסרונות אחדים, לצד היתרונות הבריאותיים שניתן להפיק מהם.

חסרונות

1. הריונית או מניקה? זרעי הפשתן מחוץ לתחום עבורך 

מחקרים רבים שנעשו בתחום הצליחו להוכיח כי יש קשר בין סרטן שהתמפתח במהלך ההריון ושאר מרעין בישין אצל הריוניות ומניקות, לבין צריכת זרעי פשתן באותו זמן. 

2. לא לחולי סוכרת 

זרעי הפשתן מורידים את רמת הסוכר בדם, ובמפגש עם חומרים כימיים מסוימים - אף עשויים להוריד אותה אל מתחת למינימום הנצרך. כיוון שכך, לחולי סוכרת מומלץ שלא לצרוך את גרעיני הפשתן, אלא אם כן נועצו ברופא והוא אישר זאת בהתאם למצבם הרפואי. אותו כנ"ל חל גם על אנשים שסובלים ממחלה כרונית כלשהי, ונאלצים ליטול תרופות בקביעות. 

תגיות:בריאותזרעי פשתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה