חדשות יהדות

אושר: פטור מארנונה לישיבות ולבתי מדרש

הצעת חוק חדשה אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. על פי ההצעה יינתן פטור מארנונה לבתי מדרש ולישיבות, בתנאי שאין בהם פעילות עסקית

אא
וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אמש (שני) כי יוענק פטור מארנונה לבתי מדרש ולישיבות. עד עתה היה פטור מארנונה לבתי כנסת בלבד, וכעת הצטרפו אליהם גם הישיבות ובתי המדרש.

את הצעת החוק הגישו ח"כ יואב בן צור (ש"ס) וח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), והיא צפויה לעלות למליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית.

על פי החוק, יינתן פטור מארנונה לבתי מדרש ולישיבות, כמובן בתנאי שבאותם מקומות לא תתקיים פעילות עסקית כלל, והמקום משמש ללימוד תורה או לתפילה בלבד. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מטרת הצעת חוק זו היא להבהיר כי אין מקום להחריג את הישיבות ובתי המדרש לסוגיהן מסעיף הפטור החל על בתי כנסת, ולקבוע באופן חד וברור שדין ישיבות ובתי מדרש לעניין הפטור מארנונה זהה לפטור שניתן לבית כנסת, שעה שהמקום משמש ללימוד תורה או לתפילה ואין בו פעילות עסקית".

במהלך הדיון היום התברר כי השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, לא קיבל את הצעת החוק קודם לכן. אלקין, שהבין שמדובר באובדן הכנסה משמעותי עבור העיר, התנגד. "הפטור מארנונה לישיבות ירושש את העיר", אמר בוועדת השרים.

בעקבות כך, אישרה הוועדה את הצעת החוק, תוך התניה כי יהיה תיאום עם משרדי האוצר, הפנים וירושלים. מסתמן כי הסכום הדרוש יגיע בעיקר ממשרד הפנים. 
תגיות:ארנונהישיבותבתי מדרשיואב בן צור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה