בריאות ותזונה

סובלים ממיגרנות? אולי חסרים לכם ויטמינים

מחקר חדש מצביע על מחסור בויטמינים אצל בני נוער וצעירים הסובלים ממיגרנות

אא
ילדים, בני נוער וצעירים רבים המתלוננים על מיגרנות סובלים ממחסור בויטמין D, ויטמין B2  (ריבופלבין), וקואנזים Q10  - חומר דמוי ויטמין המצוי בכל תא של הגוף ומשמש לייצור אנרגיה עבור גדילה של תאים ותחזוקתם.

הממצאים לגבי המחסור הזה הוצגו על ידי ד"ר סוזאן הגלר, מומחית לכאבי ראש מהמחלקה לנוירולוגיה של בית החולים לילדים של סינסינטי בארה"ב. המחקר שערכה ד"ר הגלר עשה שימו במאגר נתונים של בית החולים, שכלל פציינטים עם מיגרנות שעברו בדיקות דם לברר את רמות ויטמין D, ויטמין B2, קואינזים Q10  וחומצה פולית. היא מצאה כי נערות ונשים צעירות היו בסיכון גבוה יותר לרמות נמוכות של קואנזים Q10, בעוד מחסור בויטמין D היה נפוץ יותר בקרב נערים וגברים צעירים. פציינטים בעלי מיגרנות כרוניות נטו יותר להציג מחסור הן בקואנזים Q10  והן בויטמין B2, בהשוואה לפציינטים עם אפיזודות חולפות של מיגרנות.

חלק מהפציינטים אמנם קיבלו ויטמינים כחלק מהטיפול במיגרנה, אך מאחר שבכל המקרים הם קיבלו גם טיפול תרופתי, המחקר של ד"ר הגלר לא יכול להגיע למסקנה לגבי יעילות הטיפול בויטמינים. "נדרשים מחקרים נוספים כדי לברר האם נטילת תוספי ויטמינים מסייעת לפציינטים הסובלים במיגרנה בכלל, ולפציינטים עם מחסור מוכח בויטמינים בפרט", אומרת ד"ר הגלר.
תגיות:מיגרנהכאבי ראשויטמינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה